logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۹۴۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا استان زنجان خبر داد:

انهدام اعضای باند کلاهبرداری میلیاردی در زنجان

انهدام-اعضای-باند-کلاهبرداری-میلیاردی-در-زنجان
رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری حرفه‌ای با 30 نفر مال‌باخته به ارزش تقریبی 10 میلیارد ریال توسط پلیس فتا این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سیداحمد موسوی اظهار کرد: در پی شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، با بررسی‌های صورت گرفته معلوم شد شاکی پس از رویت آگهی فروش خودرو در یکی از سایت‌های آگهی محور اقدام به واریز مبلغ 5 میلیارد ریال به عنوان بیعانه به حساب فروشنده کرده و پس از آن جواب‌گوی تماس‌های مالباخته نبوده است، لذا موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان ابهر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی، متهمان به‌ هویت‌های معلوم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر گردید و به پلیس فتا شهرستان ابهر انتقال داده شدند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان با بیان اینکه متهمان در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی می‌شدند، اما پس از مواجهه با ادله و مستندات موجود به جرم خود اعتراف و اظهار داشتند: با درج تصاویری از خودروهای مدل بالا، در سایت آگهی محور پس از ترغیب شهروندان به پرداخت مبلغ خودروی خریداری شده تلفن همراه را خاموش می‌کردیم.

موسوی با بیان اینکه متهمان در بازجویی به بیش از 30 فقره کلاهبرداری به ارزش تقریبی 10 میلیارد ریال در سراسر کشور با این شگرد اعتراف کرده‌اند، تصریح کرد: در این راستا از متهمان دستگیر شده تعداد 155 دستگاه گوشی تلفن همراه، 53 کارت بانکی، 57 کارت هدیه و 31 قطعه سیم کارت و مقادیری ارز خارجی کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه کلاهبرداران سایبری با تبلیغات و درج آگهی جعلی به قیمت پایین‌تر از ‏بازار، اقدام به وسوسه و فریب کاربران فضای مجازی می‌کنند، افزود: شهروندان به هیچ وجه به تبلیغات فریبنده افراد در فضای مجازی توجه نکنند و از پرداخت بیعانه تخت هر شرایطی خودداری نموده و در صورت تصمیم به خرید کالا با مراجعه حضور و رویت کالا اقدام به پرداخت وجه معامله و تحویل کالا کنند.   

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر