logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۹۳۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره ورزش و جوانان خدابنده:

60 هیأت ورزشی در خدابنده فعال است

60-هیأت-ورزشی-در-خدابنده-فعال-است
رئیس اداره ورزش و جوانان خدابنده گفت: ۶۰ هیأت فعال در مرکز شهرستان خدابنده و در بخش‌های تابعه فعالیت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق، علی‌اوسط بدرلو با اشاره به عملکرد حوزه ورزش و جوانان شهرستان خدابنده در طی دو سال گذشته اظهار داشت: ورزش بصورت رسمی از سال ۱۳۴۸ هجری شمسی با تاسیس دو رشته استقامتی وزنه‌برداری و کشتی در این شهرستان پایه‌گذاری و راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه دلیل این امر شاید ارتفاع بالای شهرستان و سازگاری رشته‌های ورزشی استقامتی با این اقلیم آب و هوایی بوده است افزود: در ابتدای راه‌اندازی ورزش به دلیل نبود ساختمان و سالن آماده، منزل مرحوم حاج‌اکبر علیخانی با عنوان خانه ورزش به اداره ورزش و جوانان شهرستان خدابنده اختصاص داده شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خدابنده در ادامه به فعالیت‌های ورزشی در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: ۳۸  فعال در مرکز شهرستان و در بخش‌های تابعه سجاسرود است و 12 هیأت نیز در  بخش بزینه‌رود و 10 هیأت در افشار فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه در بخش دوتپه نیز هیأت‌های ورزشی نوپا و در حال شکل‌گیری است گفت: هیأت‌ها دارای رئیس، نائب رئیس، خزانه‌دار و نائب رئیس بانوان و ورزشکاران آقا و خانم است.

بدرلو ادامه داد: پر جمعیت‌ترین هیأت ورزشی شهرستان خدابنده هیأت ژیمیناستیک با حدود تعداد ۷۰۰ ورزشکار (نوآموز و پیشرفته) است.

وی بیان داشت: تعداد باشگاه‌های ورزشی فعال شهرستان که دارای پروانه فعالیت از اداره کل ورزش و جوانان استان است ۶۲ باشگاه ورزشی است که عموماً در رشته بدنسازی آقایان و بانوان و همچنین آمادگی جسمانی و ایروبیک فعالیت می‌کنند.

بدرلو ادامه داد: تعداد پنج مورد استخر شنا در شهر قیدار و گرماب (هر دو دولتی)، استخر محمودآباد (بخش خصوصی)، استخر بزینه‌رود (بخش خصوصی) و استخر گردشگری قیدار (بخش خصوصی) فعالیت می‌کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خدابنده ادامه داد: در حوزه ورزش همگانی باور بر این است که پیشگیری از آفت‌های اجتماعی و خانمان‌سوز مانند اعتیاد در سایه تحقق ورزش همگانی آسان‌تر است.

وی افزود: ورزش همگانی در حوزه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی، پیاده‌روی‌های خانوادگی و عمومی، باشگاه‌های خصوصی در بخش‌های آقایان و بانوان با حمایت و همراهی این اداره که تعداد آن‌ها بالغ بر ۶۰ عدد باشگاه ورزشی است متبلور شده است.

بدرلو ادامه داد: حوزه دوم ورزش قهرمانی است که شامل شرکت در مسابقات ورزشی رسمی که توسط هیأت‌ها و فدراسیون‌های ورزشی اجرا می‌شود است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر