logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۹۳۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

اهل‌بیت امام حسین (ع) مانع تحریف تاریخ شدند

اهل‌بیت-امام-حسین-(ع)-مانع-تحریف-تاریخ-شدند-
کارشناس مسائل مذهبی گفت: اگر امام حسین (ع) خانواده را به همراه خود به صحرای کربلا نمی‌آورد در آینده تاریخ تحریف اساسی را به خود می‌دید.

حجت‌الاسلام اکبر یزدی امروز در گفتگو با خبرنگار «موج‌رسا» به یکی از شبهات قیام امام حسین (ع) با این موضوع که می‌دانست در صحرای کربلا شهید خواهد شد چرا خانواده و اقوام خود را نیز به صحرای کربلا آورد، اشاره کرد و عنوان داشت: قیام عاشورا نه فقط مختص سال 61 بلکه برای تمام تاریخ بشریت محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه کوفیان می‌خواستند با دعوت از امام حسین (ع) به کوفه حکومت اسلامی تشکیل داده و امام حسین (ع) را در راس امور قرار دهند، عنوان کرد: در این خصوص نیز نیازمند اقامت طولانی امام حسین (ع) در شهر کوفه به همراه خانواده و اقوام بود.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه اگر امام حسین (ع) خانواده را به همراه خود به صحرای کربلا نمی‌آورد در آینده تاریخ تحریف و وارونگی اساسی را به خود می‌دید، تصریح کرد: عده‌ای در این خصوص اعلام می‌کردند امام حسین (ع) برای جنگ و آتش‌افروزی به کوفه آمده بود.

یزدی با اشاره به اینکه از طرفی اسارت و شهادت زنان و کودکان حجتی بر حقانیت و مظلومیت امام حسین (ع) بود، یادآور شد: دشمنان امام حسین (ع) در روز عاشورا حتی به طفل شش ماهه نیز رحم نکردند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر