logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۹
[ شناسه خبر : ۳۹۳۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار شهرستان ماهنشان:

واقعه عاشورا در غزه شبیه‌سازی می‌شود

واقعه-عاشورا-در-غزه-شبیه‌سازی-می‌شود
فرماندار ماهنشان با بیان اینکه در غزه و فلسطین واقعه عاشورا شبیه‌سازی می‌شود گفت: با وجود این شرایط هیچ واکنشی از مدعیان پر سر و صدای حقوق بشر دیده نمی‌شود.

محمد‌رضا محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: قیام امام حسین (ع) یک قیام دینی صرف نبود، علی‌رغم جنبه‌های پر رنگ دینی یک حرکت سیاسی بود‌.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه فلسفه امامت به معنای ولایت و رهبری است عنوان کرد: رهبری فقط در چهارچوب نظام سیاسی شکل می‌گیرد و امامت باید در راس حکومت اسلامی قرار گیرد تا بتواند امامت کند.

فرماندار شهرستان ماهنشان تصریح کرد: امام حسین (ع) برای تشکیل حکومت اسلامی که حرکتی کاملاً سیاسی بود و به دست یک معصوم که از سلاله پاک حضرت زهرا (س) اتفاق افتاد و در آن هیچگونه دغل و دروغ و جاه‌طلبی وجود ندارد و صرفاً بر اساس عدالت‌طلبی برقرار است.

وی اظهار کرد فلسفه قیام امام حسین (ع) به طور کلی و در یک جمله تشکیل حکومت اسلامی برای پیاده‌سازی احکام اسلامی است.

وی گریزی به نقش مهم بانوان در قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا زد و بیان کرد: خداوند نقشی برای بانوان کربلا تعریف می‌کند که برای ایفای نقش باید در آن مکان و واقعه حضور داشتند.

محمدی به نقش و تاثیر مهم حضرت زینب (س) در واقعه کربلا زد و گفت: حضرت زینب که پیام‌آور قیام عاشورا و رسوا‌گر تاج و تخت یزید بود باید در آن صحنه حضور داشت تا بتواند نقش تاریخی خود را ایفا کند.

وی عنوان کرد: در واقعه کربلا قیام و قتال و شهادت یک بُعد ماجرا بود و بُعد دیگر نقش حضرت زینب (س) به عنوان یک زن تاریخ‌ساز برای زنده نگه‌داشتن اسلام بود.

فرماندار ماهنشان با اشاره به اینکه در غزه و فلسطین واقعه عاشورا شبیه‌سازی می‌شود مطرح کرد: با وجود این شرایط هیچ واکنشی از مدعیان پر سر و صدای حقوق بشر دیده نمی‌شود.

وی ابراز کرد: شرایط کنونی غزه، شرایط جنگ نیست چراکه جنگ دو سویه است اما این تهاجم بوده و مردم غزه مورد تهاجم واقع شده‌اند.

محمدی با بیان اینکه از اوایل دهه ۹۰ پیاده‌روی اربعین بسیار مورد توجه و تاکید قرار گرفت افزود: در پیاده‌روی اربعین بیش از زیارت پیاده‌روی مورد هدف است.

وی ابراز کرد: وجود این پیاده‌روی سبب اتحاد بیشتر مسلمانان علی‌الخصوص میان ایران و عراق می‌شود.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین هر سال پر شور‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود گفت: این راهپیمایی امنیت خود را مدیون سرداری سلیمانی است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر