logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۹۳۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا زنجان:

باند کلاهبرداری حرفه‌ای در زنجان متلاشی شد

باند-کلاهبرداری-حرفه‌ای-در-زنجان-متلاشی-شد-
رئیس پلیس فتا زنجان از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری حرفه‌ای با 30 نفر مالباخته به ارزش تقریبی 10 میلیارد ریال توسط پلیس فتا استان زنجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سیداحمد موسوی با بیان اینکه در پی شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی گفت: با بررسی‌های صورت گرفته معلوم شد شاکی پس از رویت آگهی فروش خودرو در یکی از سایت‌های آگهی محور اقدام به واریز مبلغ پنج میلیارد ریال به عنوان بیعانه به حساب فروشنده کرده است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه فروشنده پس از دریافت جوابگوی تماس‌های مالباخته نشده است، عنوان کرد: موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان ابهر قرار گرفت.

 رئیس پلیس فتا استان زنجان افزود: با اقدامات فنی و پلیسی، متهمان به‌هویت‌های معلوم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر و به پلیس فتا  شهرستان ابهر منتقل شده‌اند.

موسوی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی شده‌اند، اما پس از مواجهه با ادله و مستندات موجود به جرم خود اعتراف کردند و خاطرنشان کرد: با درج تصاویری از خودروهای مدل بالا، در سایت آگهی محور پس از ترغیب شهروندان به پرداخت مبلغ خودروی خریداری شده تلفن همراه را خاموش می‌کردیم.

وی با بیان اینکه متهمان در بازجویی به بیش از 30 فقره کلاهبرداری به ارزش تقریبی10 میلیارد ریال در سراسر کشور با این شگرد اعتراف کرده‌اند، تصریح کرد: در این راستا از متهمان دستگیر شده تعداد 155 دستگاه گوشی تلفن همراه، 53 کارت بانکی، 57 کارت هدیه و 31 قطعه سیم کارت و مقادیری ارز خارجی کشف و ضبط شد..

رئیس پلیس فتا زنجان با اشاره به اینکه کلاهبرداران سایبری با تبلیغات و درج آگهی جعلی به قیمت پایین‌تر از ‏بازار، اقدام به وسوسه و فریب کاربران فضای مجازی می‌کنند، افزود: شهروندان به هیچ وجه به تبلیغات فریبنده افراد در فضای مجازی توجه نکنند و از پرداخت بیعانه تخت هر شرایطی خودداری کرده و در صورت تصمیم به خرید کالا با مراجعه حضوری و رویت کالا اقدام به پرداخت وجه معامله و تحویل کالا کنند.

موسوی با بیان اینکه علیرغم توصیه‌های پلییس فتا در خصوص خریدهای آنلاین، متأسفانه همچنان افراد فریب آگهی‌های وسوسه‌کننده در سایت‌های خریدو فروش کالا را خورده ‌و هدف کلاهبرداران قرار می‌گیرند، افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر