logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۹۳۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاد دانشگاه در گفتگو با موج‌رسا:

زینب کبری (س) پیام‌آور حماسه حسینی است

زینب-کبری-(س)-پیام‌آور-حماسه-حسینی-است-
استاد دانشگاه با بیان اینکه از جمله وقایعی که تاکنون زنده ماندن و فراموش نشده همان نهضت عاشورا و قیام سید و سالار شهیدان است، گفت: زینب کبری (س) پیام‌رسان حماسه حسینی در دشت کربلا بود.

حجت‌الاسلام عنايت‌الله شامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های ماندگار نهضت کربلا که در طول تاریخ مطرح است شجاعت و دلیری ابا عبدالله و اهل بیت گرامی ایشان بود اظهار کرد: حوادث مهمی در جهان رخ داده و قیام‌های مختلفی به وقوع پیوسته که در گذر زمان رو به فراموشی سپرده شده است.

بیشتر بخوانید

وی بیان کرد: از جمله وقایعی که تاکنون زنده است و فراموش نشده همان نهضت عاشورا و قیام سید و سالار شهیدان بود که در جهان ماندگار شد و روز به روز هم بر عظمت آن افزوده می‌شود.

استاد دانشگاه گفت: در تمام کشورهای دنیا هر کجا انسان‌های آزاده وجود دارد اعم از شیعه و غیرشیعه این جریان عاشورا را پاس داشته و سینه به سینه وقایع عاشورا و آنچه که بر امام و اهل بیت ایشان گذشت به نسل‌های دیگر منتقل می‌کنند.

وی ابراز کرد: از دیگر اقدامات عاشورا حضور زنان در عرصه کربلا بود زنانی چون زینب کبری (س)، ام‌کلثوم و رباب که با حضور خود روح ایثار و شهادت‌ را در میان دوستاران امام چند برابر کرد.

شامی با اشاره به اینکه بعد از جریان کربلا روایت‌گر اصلی این جریان توسط زنان بود که آن‌ها با روایت سخنان دلنشین سید الشهدا و بیدادگری مردم نقش مهمی در احیای دین نبی اکرم (ص) داشتند، اضافه کرد: زینب کبری (س) پیام‌رسان حماسه حسینی در دشت کربلا بود و بزرگ بانوی دشت کربلا پیام شهادت، عزت، بندگی، دین‌داری، آزادگی و شهادت را در برابر زندگی ذلت‌بار را رسا با فریاد در گوش اهل تاریخ طنین‌انداز کرد.

وی بیان کرد: این همان رمز موفقیت و قهرمانی حضرت زینب (س) برای زنده نگه داشتن واقعه عاشورا و اسلام اصیل پیامبر اکرم (ص) است.

استاد دانشگاه با بیان اینکه نقش پر رنگ و بی‌بدلیل حضرت زینب کبری (س) بعد از واقعه عاشورا باعث ماندگاری پیام عاشورا و شهدای کربلا شد به راستی که کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب (س) نبود، گفت: پس از گذشت ۱۴ قرن حادثه قیام عاشورا با ویژگی‌های خاص خود با گذشت سال‌ها ابعاد تازه‌ای از آن را برای مردم شناسایی و تببین می‌شود.

وی اضافه کرد: دشمنان امام حسین (ع) برای آن‌که جنایات فجیع خود را در دشت کربلا مخفی کنند و افکار عمومی را به انحراف بکشند از هیچ اقدامی دست بر نداشتند و اهل بیت سیدالشهدا این موضوع را می‌دانستند و حضرت زینب کبری (س) با سخنرانی خود در جمع دشمنان امام حسین (ع) را معرفی و هدف ایشان از قیام را مطرح کردند و جنایات دشمنان را بر مردم تیره دل بازگو کردند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر