logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۹۳۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان خبر داد:

آتش‌سوزی در مناطق حفاظت‌شده ماهنشان

آتش‌سوزی-در-مناطق-حفاظت‌شده-ماهنشان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان با بیان اینکه آتش‌سوزی در سه نقطه از مناطق حفاظت‌شده این شهرستان اتفاق افتاده است گفت: در این آتش‌سوزی‌ها حدود پنج هکتار از اراضی طعمه حریق شده است‌.

حسینعلی ملکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: آتش‌سوزی در سه نقطه از مناطق حفاظت‌شده ماهنشان، اتفاق افتاده است که دو فقره در روستای آلمالو و یک فقره نیز در روستای قره‌ناس بوده که در این آتش‌سوزی‌ها حدود پنج هکتار از اراضی طعمه حریق شده است‌.

بیشتر بخوانید

وی با تاکید بر اینکه دلایل و عوامل این آتش‌سوزی‌ها شناسایی نشده‌اند ادامه داد: عوامل انسانی با از بین بردن پوشش گیاهی بیش‌ترین تاثیر را در ایجاد حریق دارند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماهنشان با اشاره به اینکه میزان آتش‌سوزی در سال ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایشی است گفت: آتش‌سوزی‌های اخیر با گستردگی بیشتری همراه بود.

وی ابراز کرد: دلیل اصلی گستردگی آتش وزش بادهای موسمی بود که بر شدت حریق افزوده می‌شد و مناطق بیشتری را درگیر می‌کرد و از طرفی سبب می‌شد که نیروهای محیط زیست نتوانند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

ملکی با ذکر موارد فوق در بخش دیگری با بیان اینکه صعب‌العبور بودن مناطق نیز از دیگر مشکلاتی بود که مهار حریق را با سختی مواجه می‌کرد اظهار کرد: امکان جا به جایی تجهیزات و لوازم مهار آتش به مناطق مورد نظر وجود نداشت و نیرو از ابتدایی‌ترین تجهیزات به مهار آتش اقدام کردند.

وی با تاکید بر اینکه از مردم در خواست داریم در حفاظت از این منابع با ارزش کوشا باشند ادامه داد: مردم همکاری لازم را با نیروهای محیط زیست داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان ابراز کرد: در برخی از مناطقی که دچار حریق شده بودند علی‌رغم در خواست کمک از اهالی روستا، هیچ دستگیری و کمکی دریافت نکردیم.

وی با بیان اینکه در این مناطق آتش توسط نیروهای محیط زیست مهار شد تصریح کرد: اگر مردم همکاری می‌کردند آتش مناطق کمتری را درگیر می‌کرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر