logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۰
[ شناسه خبر : ۳۹۳۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی در زنجان

برگزاری-جشنواره-نوجوان-خوارزمی-در-زنجان
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در مرحله استانی دهمین دوره جشنواره ملی نوجوان خوارزمی متوسطه اول مدارس خاص و عادی استان با هم رقابت می‌کنند.

وهاب ادیبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در مرحله استانی در حال برگزاری است، گفت: با شرکت ۴۶۹ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر دوره اول متوسطه در ۱۳ محور و ۲۲ زیر محور در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ۱۲ محور به صورت حضوری شامل ریاضی، تربیت‌‌بدنی، بازارچه، هنر، معارف، پژوهش، مناظره، اسکرچ، بازی‌های مهارتی، ادبیات و دست‌سازه و  محور فرهنگ و هنر با تعداد ۵۹ نفر غیرحضوری در حال برگزاری است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به مهم‌ترین اهداف جشنواره عنوان کرد: این طرح در قالب شهید کاظم آشتیانی است که هر سال برگزار می‌شود و اهداف آن شناسایی و پرورش و هدایت استعداد‌های برتر دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: کسب تجربه و مهارت‌ها، کیفیت بخشی و آموزش، ایجاد انگیزه و رقابت سالم، کشف نخبگان علمی، توسعه فرهنگ پژوهش و تقویت تفکر خلاق از مهم‌ترین اهداف جشنواره است‌.

ادیبی با اشاره به اینکه در مرحله آموزشگاهی ۶۵ درصد دانش‌آموزان شرکت داشتند، تصریح کرد: حدود ۳۲ هزار نفر شرکت داشتند که بعد از طی مراحل آموزشگاهی و منطقه‌ای ۴۶۹ نفر موفق شدند به مرحله استانی راه پیدا کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر