logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۹۳۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه طارم:

تبیین اصل قیام عاشورا احیاء فرایض مهم است

تبیین-اصل-قیام-عاشورا-احیاء-فرایض-مهم-است-
امام جمعه طارم گفت: تبیین اصل قیام عاشورا احیاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است که امام سوم شیعیان به آن تاکید داشتند.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه فلسفه اصلی و نهایی نهضت امام حسین (ع) را می‌توان در یک جمله کامل و جامع یعنی احیای مسئله امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح مردم که از راه مستقیم منحرف شده‌اند دانست اظهار کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر امروز به یک واجب فراموش شده تبدیل شده که همه ما در قبال این مسئله مهم مسئولیت داریم.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در عزاداری‌ها هدف اصلی از تبیین اصل قیام عاشورا احیاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است که امام سوم شیعیان به آن تاکید داشتند افزود: مسئله امر به معروف و نهی از منکر مسئله سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در تمام عرصه‌ها است.

امام جمعه طارم با اشاره به اینکه عاشورا یک دانشگاه است که درس اصلی آن عزت‌خواهی و انسان‌سازی است عنوان کرد: اقامه نماز بزرگ‌ترین درس قیام عاشورای حسینی است و نقش و جایگاه زنان در حماسه عاشورا از همه مهم‌تر است.

منصوری گفت: در این مسئله با اطمینان می‌توان گفت اگر از خود گذشتگی بانوان نبود هرگز امام حسین (ع) در مجرای صحیحی که بنیان یک انقلاب بود و به جاودانگی ختم می‌شد در آن جریان نمی‌یافت، بنابراین در رساندن پیام عاشورا در راه شناسایی حق از باطل کوشش بسزایی شده است.

وی تاکید کرد: حضرت زینب (س) با همه مصیبت‌ها و رنج‌ها وارد شده بود هرگز از این وظیفه مدیریتی خود غافل نبود و این عزت بانوی دشت کربلا را می‌رساند.

منصوری ابراز کرد: مراقبت از کودکان و پرستاری از امام سجاد (ع) و حفاظت از جان ایشان هدایت و رهبری کاروان و پیام‌رسانی در قابل مرثیه‌خوانی و خطبه‌ها و حتی انتخاب وقت مناسب برای ایراد خطبه از نمونه‌های این مدیریت صحیح حضرت زینب کبری (س) است که در برابر دشمنان خطبه ایراد کردند و وقایع اصلی هدف قیام امام حسین (ع) و اهل بیت گرامیشان را به دل‌های تاریک و خدانشناس آشکار و معرفی کردند.

امام جمعه طارم عنوان کرد: فلسفه اصلی و نهایی نهضت حضرت زینب کبری (س) را می‌توان در یک هدف جامع و کلی خلاصه کرد و آن احیاء فرهنگ اسلام اصیل و ناب محمدی است.

منصوری اضافه کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) برای احیاء دین رسول خدا پیامبر اکرم (ص) که همان فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است از همه هستی که همان اهل بیت علیه‌السلام است گذشت و این حرکت امام بزرگوار و برای همه بشریت در طول تاریخ الگویی بی‌مثال است که تکرار پذیر نبود.

وی ادامه داد: دوستاران حقیقی سیدالشهدا (ع ) نه در شعار باید در عمل با دوری از دنیا‌طلبی برای رضای خدا حرکت و کار کنند و در برابر ظلم سکوت نکنند چرا که سکوت در برابر آن خیانت است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر