logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۹۳۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه علنی شورای شهر زنجان تایید شد؛

راه‌اندازی لندفیل دفن زباله به روش استاندارد

راه‌اندازی-لندفیل-دفن-زباله-به-روش-استاندارد-
راه‌اندازی دفن زباله به روش بهداشتی و اصولی از جمله مواردی بود که در جلسه علنی شورای شهر زنجان بررسی و اجرای آن مورد تایید اعضای شورای شهر زنجان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ امروز سه‌شنبه ۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ در جلسه علنی شورای شهر زنجان مصوبه طرح تفصیلی احداث لندفیل جدید پسماند شهری زنجان در مرکز دفن زباله مهتر مورد بررسی قرار گرفت. طرح مطالعات آن توسط یک شرکت بخش خصوصی انجام خواهد شد و منابع آن نیز به مبلغ ۶ میلیارد و ۲۹۵ میلیون ریال بوده که قرار است از محل منابع داخلی شهرداری زنجان تامین شود.

بیشتر بخوانید

اجرای لندفیل به خاطر حفظ سلامت شهروندان

جلال کرمی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر زنجان در مورد اجرای طرح مطالعاتی احداث لندفیل برای دفن زباله‌های شهری به روش اصولی عنوان کرد: لندفیل آخرین مرحله از تفکیک حمل و دفن زباله را شامل می‌شود و این طرح به خاطر حفظ سلامت شهروندان انجام می‌شود تا مردم از سموم، شیرابه و گازهای گلخانه‌ای تولید شده در اثر زباله‌های شهری در امان باشند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم احداث لندفیل به منطور دفن زباله‌های شهری به روش اصولی و بهداشتی عنوان کرد: در این روش زباله‌ها بعد از تفکیک به روش درست دفن می‌شوند و مرحله تفکیک نیز در داخل شهر انجام می‌شود.

کرمی با تاکید براینکه در حال حاضر در سایت مهتر تفکیک زباله‌ به صورت ناقص انجام می‌شود ادامه داد: دفن زباله نیاز به احداث لندفیل به روش بهداشتی و اصولی بوده که باید اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه به منظور احداث این طرح در زنجان چند شرکت اعلام آمادگی کرده و برنامه‌های خود را ارائه دادند خاطر نشان کرد: طرح یکی از شرکت‌ها از نظر کیفیت و هزینه مورد تایید بوده و استاندارد‌های لازم نیز رعایت شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر زنجان با بیان اینکه طرح مطالعاتی آن نیز توسط این شرکت انجام خواهد شد ادامه داد: اعضای کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورا بعد از بررسی کامل طرح به اجرای طرح مطالعاتی آن رای مثبت دادند.

چرخه جمع‌آوری زباله باید اصولی باشد

مهدی طالب، نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اگر چرخه و تفکیک زباله بروز نباشد بحث لندفیل شاید کارایی چندانی نداشته باشد ادامه داد: اگر تفکیک در محل نداشته باشیم و جمع‌آوری اصولی زباله‌ها اتفاق نیفتد و این مراحل به درستی انجام نشود لندفیل‌ها به نظر می‌رسد آنچنان باید خروجی نخواهد داشت.

وی با تاکید براینکه جای قدردانی دارد که بخشی از کار انجام شده است گفت: با این حال نیاز به کار بیشتری دارد تا مراحل دفن زباله به صورت کاملا اصولی اتفاق بیفتد.

حسین حمزلوپاک، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر زنجان نیز در این خصوص با بیان اینکه طرح مطالعاتی فاز یک و دو این طرح را قرار است مشاور تحویل دهد ادامه داد: از نظر ریالی نیز این طرح بررسی شده و مورد تایید قرار گرفته است.

اجرای لندفیل مطابق با استانداردهای جهانی

علیرضا فیروز‌فر، شهردار زنجان نیز در ادامه این جلسه با تاکید براینکه در سطح کشور به لحاظ استاندارد و بهداشتی در دفن زباله مشکل داریم ادامه داد: سال گذشته طرح مطالعات جامع پسماند زنجان مصوب شد و خروجی آن به احداث مدفن زباله شهری منتج شد.

وی خاطر نشان کرد: احداث مدفن زباله شهری در هر دو بعد مطالعه و اجرا کار عظیمی است.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه مدفن زباله شهری بعد مطالعاتی آن از مکان‌یابی شروع می‌شود گفت: مکان‌یابی آن در طرح جامع پسماند شهری مشخص شده و در حال حاضر محل احداث لندفیل تعیین شده است.

وی با تاکید براینکه طرح لندفیل شامل قسمت‌های مختلفی است افزود: صفر تا ۱۰۰ اجرای این طرح طبق استاندارد‌ها و معتبر‌ترین استاندارد جهانی که همان استاندارد EPA بوده انجام خواهد شد.

فیروز‌فر با بیان اینکه سعی داریم الزامات استانداردهای جهانی و توصیه‌های نشریه داخلی خودمان را در شرح خدمات طرح لحاظ کنیم ادامه داد: تمام المان‌های موثر در عملکرد یک لندفیل را در خدمات مشاوره را در نظر گرفتیم.

وی با تاکید براینکه سعی داریم در روند مطالعات نظارت جدی داشته باشیم گفت: تلاش داریم یک طرح نمونه‌ای از مدفن زباله کشوری را در استان زنجان احداث کنیم.

شهردار زنجان با تاکید براینکه می‌توانیم اعتبار احداث این طرح را در بودجه سال آینده در نظر گرفته و عملیات اجرای آن را آغاز کنیم خاطر نشان کرد: مطالعات آزمایشی و راه‌اندازی لایه‌ها با استفاده از مواد خاص کمی روند را طولانی می‌کند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر