logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۹۳۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی زنجان:

نرخ جرائم رانندگی ۵ برابر شد

-نرخ-جرائم-رانندگی-۵-برابر-شد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی زنجان گفت: جرائم رانندگی با افزایش نرخ همراه بوده و سه تا پنج برابر افزایش یافته است.

حبیب موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه از تاریخ ۲۳ تیر ماه در ارتباط با افزایش نرخ جرائم رانندگی در روزنامه رسمی اطلاعیه درج و ابلاغ می‌شود اظهار کرد: از این تاریخ افزایش نرخ جرائم رانندگی در استان اعمال و اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه جرائم رانندگی با افزایش ۳ تا ۵ برابری همراه بوده که بیشتر در جرائم حادثه‌ساز اعم از حرکات مار پیچ، عبور از چراغ قرمز سرعت و سبقت غیرمجاز مبالغ اضافه شده است عنوان کرد: همشهریان در نظر داشته باشند مبالغ جریمه تخلفات توقف در میدان و پارک در زیر تابلوهای توقف ممنوع نیز افزایش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی زنجان افزود: پویشی با عنوان «نه به تخلف رانندگی و نه به جریمه» تنظیم شده و امید است با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی هیچ راننده‌ای جریمه نشود.

موسوی اضافه کرد: بنر «نه به تخلف رانندگی و نه به جریمه» در سراسر شهر نصب شده است، هدف از این پویش کم شدن ترافیک و کاهش تصادفات رانندگی و رعایت قوانین مربوطه است.

وی گفت: نرخ جریمه نبستن کمربند ایمنی در آزاد راه و بزرگراه و جاده‌ها ۱۵۰ هزار تومان، نبستن کمربند ایمنی در معابر شهری ۵۰ هزار تومان و دور زدن در محل ممنوع ۳۰۰ هزار تومان است.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی زنجان با اشاره به اینکه نرخ جریمه توقف دوبله در محل ممنوع ۱۵۰ هزار تومان، حرکات مارپیچ ۵۰۰ هزار تومان و نگهداری حیوان بدون باکس ۵۰۰ هزار تومان لحاظ شده است افزود: صحبت با گوشی حین رانندگی در سرعت بالای ۶ کیلومتر بر ساعت ۴۰۰ هزار تومان است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر