logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۹۳۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان مطرح کرد:

تولید ۱۸۰ هزار کیلوگرم عسل در ماهنشان

تولید-۱۸۰-هزار-کیلوگرم-عسل-در-ماهنشان-
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۸۰ هزار کیلوگرم عسل در ماهنشان برداشت شود، گفت: این مقدار تولید در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۹ هزار کیلوگرم بود.

علیرضا رضائی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: برداشت عسل در سطح شهرستان ماهنشان از اوایل مرداد ماه آغاز شده و تا اواخر شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه عمده محصول تولید شده در زنبورستان‌های شهرستان عسل است تصریح کرد: علاوه بر عسل محصولات دیگری همچون بَرِه‌موم، ژل رویال، گرده زنبور‌ عسل، ملکه نیز در شهرستان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان یادآور شد: در شهرستان ماهنشان تعداد یک هزار و ۹۷۳ کُلنی زنبور عسل وجود دارد که توسط ۳۶۷ زنبوردار پرورش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی شهر ماهنشان به گونه‌ای است که در زمستان محیط مناسبی برای نگه‌داری کلنی زنبور است تصریح کرد: با شروع فصول گرم سال نیز ارتفاعات و مناطق سردسیر دارای شرایط خوب برای نگهداری زنبور است.

رضائی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۸۰ هزار کیلوگرم عسل در ماهنشان برداشت شود عنوان کرد: این مقدار تولید در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۹ هزار کیلوگرم بود.

وی اذعان کرد: عسل تولیدی شهرستان ماهنشان به استان‌های قزوین، تهران، گیلان، همدان و البرز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه نژادهای زنبور عسل پرورش‌یافته در ماهنشان اغلب از نژادهای محلی، کارنیکا و مقدار کم از سایر نژادها است بیان کرد: نژاد کارنیکا در مقایسه با سایر نژادها تخم‌ریزی و جمعیت بیشتری دارد اما در مقابله با بیماری‌ها ضعیف‌تر از سایر نژاد‌ها عمل می‌کند.

رضائی افزود: سرشماری کُلنی‌ها سالانه در مهر ماه انجام می‌شود و به زنبورداران بالای ۲۰ کندو دفترچه زنبورداری تعاونی تعلق می‌گیرد و بر اساس دفترچه به زنبوردارن، سهمیه شکر اختصاص داده می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر