logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۹۳۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای امام خمینی (ره) ماهنشان خبر داد:

اجرای ۳۸ دوره آموزشی در ماهنشان

اجرای-۳۸-دوره-آموزشی-در-ماهنشان
رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای امام خمینی (ره) ماهنشان با بیان اینکه امسال تعداد ۳۸ دوره آموزشی در فنی و حرفه‌ای امام خمینی (ره) در شهرستان در حال برگزاری است گفت: این دوره‌ها با هدف توانمند‌سازی و ایجاد خودباوری در هنرجویان انجام می‌شود.

یعقوب قوجاخانلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: ۳۸ دوره آموزشی در رشته‌های صنعت، خدمات و کشاورزی و برای گروه‌های هدف مختلف متقاضیان مهارت‌آموزی، مستمری‌‌بگیران بیمه بیکاری، متقاضیان روستایی و عشایری، معتادان بهبود یافته، دانش‌آموزان، سربازان وظیفه، خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد، دانشجویان، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی (محیط‌های واقعی کار) انجام شده است.

بیشتر بخوانید

 وی با اشاره به اینکه دوره‌های مورد نظر از جهات مختلفی تاثیرگذار است عنوان کرد: فواید برگزاری این دوره‌ها با توجه به برنامه پنج ساله ششم توسعه جهت افزایش مهارت و تخصص نیروی کار، جهت افزایش مهارت و با توجه به قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار با موضوع پیاده‌سازی برنامه‌های اشتغال روستایی مورد تاکید است.

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای امام خمینی (ره) ماهنشان بیان کرد: آموزش عشایر، جهت طرح توانمندسازی و مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار، براساس مصوبه جلسه شورای عالی اشتغال جهت آشنایی با محیط کسب و کار و ایجاد خودباوری در مهارت‌آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی انجام می‌شود.

قوجاخانلو تصریح کرد: برای ۶ ماهه اول سال ۱۱۰ هزار نفر ساعت آموزش برای گروه‌های هدف مختلف برگزار شده است.

وی با بیان اینکه دوره‌ها در زمینه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی برگزار شده است عنوان کرد: تعداد ۴۵۰ نفر در این دوره‌ها آموزش دیده‌اند.

وی یادآور شد: این مدارک با هدف  ایجاد اشتغال و تدریس در موسسات آموزشی، مهاجرت‌های کاری به خارج از کشور، گرفتن جواز کسب یا پروانه کسب، کسری خدمت سربازی (سرباز ماهر)، بیمه تامین اجتماعی و داشتن فرصت‌های شغلی بیشتر مورد استفاده کارآموزان قرار می‌گیرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر