logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۹۳۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور آب و فاضلاب ماهنشان مطرح کرد:

مصرف بالا دلیل افت فشار آب ماهنشان

مصرف-بالا-دلیل-افت-فشار-آب-ماهنشان
مدیر امور آب و فاضلاب ماهنشان گفت: افزایش دما و افزایش میزان مصرف آب دلیل افت فشار آب در بعضی مناطق این شهر است.

مجید قنبری در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: افزایش دما و افزایش میزان مصرف آب در ماهنشان دلیل افت فشار آب در بعضی مناطق شهر است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب سریع‌ترین و تاثیرگذارترین راه‌حل ممکن است بیان کرد: استفاده کوتاه‌‌مدت از لوازم و تجهیزات شست‌ و شو و کوتاه کردن زمان استحمام از جمله موارد موثر در کاهش مصرف است.

مدیر امور آب و فاضلاب ماهنشان ابراز کرد: همچنین شهروندان جهت آبیاری فضای سبز و گلدان‌ها از پساب‌های تولیدی از شست و شوی سبزی و میوه در منزل استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شست‌ و شوی خودروها و فرش بیش‌تر در فصل تابستان انجام می‌شود تصریح کرد: انجام این امور نیز سبب افزایش مصرف آب می‌شود.

قنبری با تاکید بر اینکه آب تولید شده از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود خاطرنشان کرد: کاهش سطح آب رود قزل‌اوزن تاثیری بر این افت فشار ندارد.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان ساعات پیک مصرف را باید مورد توجه قرار دهند اذعان کرد: ساعات پیک مصرف آب، در روزهای غیر تعطیل بین ساعات ۱۶.۳۰ تا ۲۱ و در روزهای تعطیل بین ساعات ۱۰ تا ۱۴ و در بعد از ظهرها از ۱۶.۳۰ تا ۲۱ است.

مدیر امور آب و فاضلاب ماهنشان مطرح کرد: در این ساعت‌ها میزان مصرف آب به شدت افزایش داشته و فشار بسیار زیادی به شبکه تحمیل می‌شود و نیازمند رعایت شهروندان است تا آب در دسترس همه شهروندان قرار بگیرد.

وی در بخش دیگر به تعویض خط انتقال آب شهر ماهنشان اشاره کرد و گفت: اصلاح خط انتقال آب شهرستان از اسفند ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده و در حال حاضر در مراحل پایانی است تا به بهره‌برداری برسد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر