logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۹۳۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان خبر داد:

کاهش آمار دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری در زنجان

کاهش-آمار-دریافت‌کنندگان-بیمه-بیکاری-در-زنجان-
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: ۲ درصد از آمار دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری استان در سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ محمود عزیزخانی امروز در نشست خبری که با اصحاب رسانه برگزار شد با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان یک سازمان اجتماعی و اقتصادی در عرصه‌های مخنلف نظیر بیمه اجتماعی، خدمات‌درمانی مستقیم و غیرمستقیم و نیز حوزه اقتصادی فعالیت دارد اظهار کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از ۲۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ به ۳۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه ۴۷ میلیون نفر در کشور تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند که ۵۴ درصد جمعیت کشور و استان را شامل می‌شود ابراز کرد: در حوزه درمانی، این سازمان دومین تولیدکننده خدمات درمانی و اولین و بزرگ‌ترین خریدار خدمات سلامت در کشور است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان عنوان کرد: تمام خدمات بیماران صعب‌العلاج به صورت رایگان به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ارائه شده است که ۵ هزار نفر از بافندگان فرش، ۱۲ هزار و ۷۰۰ راننده، ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران و در مجموع ۳۲ هزار بیمه شده خاص در بخش‌های مختلف همچون باربران، خادمان مساجد، زنبورداران و کارفرمایان مشمول بیمه تأمین‌ اجتماعی هستند.

وی گفت:  در استان ۲ هزار فقره تسهیلات، به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال طی یکسال پرداخت شده است و افزایش ۱۲۰ درصدی خدمات را در خصوص بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی را داریم که ۵۰ درصد مبلغ بیمه  تکمیلی از طریق سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش بخشودگی جرائم کارگاه‌ها؛ از ۶۳۷ درخواست ۳۳۹ فقره حائز شرایط بوده و ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان  برای این کارگاه‌ها شامل شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۴۴ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار صنایع و کارگاه‌های استان قرار گرفته و همچنین ۳ هزار و ۸۰۹ فقره دستمزد ایام بارداری پرداخت شد گفت: ۲ درصد از آمار دریافت کنندگان بیمه بیکاری در سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

در ادامه امیر عباس جراحی‌علمداری، مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان در خصوص پرداخت خسارت متفرقه بابت هزینه درمان بیمه‌شدگان این استان در مراجعه به بخش‌های بستری و سرپایی مراکز درمانی و تشخیصی خصوصی و غیرطرف قرارداد با تامین اجتماعی است اظهار کرد: میزان پرداختی در سال ۱۴۰1 به مبلغ تقریبی 212 میلیارد ریال به بیمه بوده است. 

وی با بیان اینکه پرداخت هزینه درمان در بخش خسارت متفرقه به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در این استان سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش 40 درصدی داشت گفت: بیمه‌شدگان در بسیاری موارد در زمینه دریافت خدمات درمانی و تشخیصی با هزینه‌های بالایی مواجه می‌شوند که در این شرایط سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از جامعه هدف بخشی از هزینه را به ازای ارائه فاکتور و صورت‌حساب رسمی و پس از تایید کمیته استانی، به آنان پرداخت می‌کند.

مدیر درمان استان زنجان عنوان کرد: در سال گذشته ۳ هزار و ۹۸۷ مورد پرونده مربوط به خسارت متفرقه در معاونت خرید راهبردی استان پذیرش شده و بابت این تعداد پرونده 301 میلیارد ریال به بیمه‌شدگان پرداخت شده است.

جراحی‌علمداری گفت: 603 هزار و 707 نفر بیمه شده تامین اجتماعی در استان وجود دارد که حدود 53 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی گفت: رویکرد سازمان تامین اجتماعی تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی به جامعه هدف است و از این رو علاوه بر خدمت‌رسانی در مراکز درمانی ملکی در استان‌ها آمادگی برای امضای قرارداد خرید خدمت با تمامی مراکز درمانی و تشخیصی خصوصی، دولتی و وابسته فراهم شده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر