logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۹۳۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون سازمان آتش‌نشانی شهرداری زنجان خبر داد:

جذب ۱۲ نیرو به بدنه آتش‌نشانی زنجان

جذب-۱۲-نیرو-به-بدنه-آتش‌نشانی-زنجان
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به جذب ۱۲ نیروی جدید به بدنه آتش‌نشانی زنجان گفت: موافقت اولیه برای جذب نفرات دیگر هم گرفته شده است.

محسن پناهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با اشاره به دامنه خدمات‌رسانی آتش‌نشانی در زنجان اظهار کرد: آتش‌نشانی شهرداری زنجان حوزه استحفاظی دارد و عنوان آن آتش‌نشانی شهری بوده و بر این اساس فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید

وی با تاکید بر اینکه آتش‌نشانی مراتع و صنایع در استان زنجان جدا هستند ادامه داد: در محدوده شهری زنجان همه خدمات اطفای حریق مراتع گرفته تا مزارع برای شهروندان ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بر حسب دستور مدیریت بحران استان و شهرداری بارها عملیات اطفای حریق در محدوده خارج از حوزه استحفاظی نیز انجام شده است خاطر نشان کرد: ارائه خدمات اطفای حریق در شهرک‌های صنعتی نیز از طریق آتش‌نشانان خود شهرک‌های صنعتی ارائه می‌شود و در حال حاضر نیز در اکثر شهرک‌های صنعتی استان واحد آتش‌نشانی ایجاد شده اما با این حال در عملیات اطفای حریق در شهرک‌های صنعتی حضور داشتیم.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان در ادامه با اشاره به آمادگی آتش‌نشانی زنجان برای مقابله با بحران‌های احتمالی گفت: آتش‌نشانان زنجانی در همه شرایط آمادگی کاملی برای مواقع بحرانی دارند به ویژه آتش‌سوزی‌های مراتع و در صورت نیاز و دستور مسئولان استانی آماده حضور در عملیات اطفای حریق در مراتع هستیم.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر با توجه به ظرفیت نیروی انسانی در شرایط آمادگی کاملی قرار داریم ادامه داد: با توجه به نگاه ویژه شهردار و مسئولان استانی در چند سال اخیر تجهیزات به‌روز و جدیدی به آتش‌نشانی زنجان وارد شده است.

پناهی با بیان اینکه با ورود نیروهای جدید در چند ماه آینده مشکل نیروی انسانی نیز تا حدودی برطرف خواهد شد ادامه داد: مدیران استانی نگاه مثبتی به سازمان آتش‌نشانی شهرداری دارند و با توجه به توسعه فضای شهری نیاز باز هم نیاز به نیرو و تجهیزات هستیم که با توجه به برنامه‌های میان مدت و کوتاه مدت امیدار هستیم اتفاقات خوبی بیفتد.

وی در خصوص جذب ۱۲ نفر نیروی جدید به بدنه آتش‌نشانی شهرداری زنجان گفت: آزمون علمی از این نفرات اخذ شده و آزمون عملی نیز در آینده نزدیک از این نفرات گرفته خواهد شد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با تاکید بر اینکه به غیر از ۱۲ نفر تعداد نفرات بیشتری برای جذب در آتش‌نشانی زنجان درخواست شده است افزود: موافقت اولیه اخذ شده ولی تعداد نفرات آن هنوز قطعی نشده است.

وی با اشاره به پروسه طولانی برای جذب آتش‌نشان در شهرداری زنجان گفت: جذب نفرات با شرایط تعریف شده تا ورود نفرات به مرحله عملیات زمان‌بر بوده و نزدیک به یک سال طول می‌کشد تا یک نیروی آتش‌نشان متخصص به مرحله عملیات وارد شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر