logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۹۲۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون ابتدایی آموزش‌ و پرورش استان زنجان مطرح کرد:

ایجاد محدودیت ثبت‌نام برای دانش‌آموزان در مدارس

ایجاد-محدودیت-ثبت‌نام-برای-دانش‌آموزان-در-مدارس-
معاون ابتدایی آموزش‌ و پرورش استان زنجان گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان برای پایه اول ابتدایی و مقاطع تحصیلی بالاتر همواره مشكلاتی را برای آن‌ها و والدینشان در فصل تابستان به همراه دارد.

حسین قاسمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه برخی از اولیا پیش از موعد مقرر و حتی در تاریخ‌های اعلام شده برای ثبت‌نام فرزند خود به مدرسه محدوده محل سكونت مراجعه می‌كنند اما موفق به ثبت‌نام نمی‌شوند، گفت: مسئولان مدرسه مربوطه برای ثبت‌نام نكردن دلایلی از جمله نبود ظرفیت یا نبود محل سكونت دانش‌آموز در محدوده ثبت‌نام مطرح می‌كنند و اولیا را به سایر مدارس كه مورد نظر آنان نیست، ارجاع می‌دهند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: بیشتر مشکلات برای ثبت‌نام پایه اول ابتدایی، میان پایه‌ها، افرادی که قصد برگشت از مدارس غیردولتی به مدارس دولتی را دارند و دیگر اینکه والدینی که از غرب به شرق شهر مهاجرت کرده‌اند، مطرح است.

معاون ابتدایی آموزش‌ و پرورش استان زنجان اظهار داشت: بر اساس وجود ظرفیت و امکان ثبت‌نام در پایه اول، همه مدارس بر اساس سهمیه‌بندی و محدوده جغرافیایی خودشان عمل کردند.

وی با اشاره به اینکه مدارس استان زنجان در ثبت‌نام پایه اول ابتدایی بر اساس محدوده جغرافیایی و خارج از سهمیه ثبت‌نام نکردند، عنوان کرد: افرادی که به مدارس مراجعه می‌کنند و اعتراض دارند؛ فرزندشان میان پایه است.

قاسمی با اشاره به اینکه برای افراد میان‌پایه در مدارس جایی برای ثبت‌نام وجود ندارد، تصریح کرد: علت مراجعه زیاد به مدارس در سال جاری این است که دو مدرسه غیردولتی دخترانه و پسرانه (انتظام) منحل شدند که حدود 350 دانش‌آموز داشت و سهمیه دیگر مدارس را نیز مختل کرده است.

وی افزود: از والدین نیز خواهشمندیم اصرار به یک مدرسه خاص نکنند زیرا هر مدرسه‌ای ظرفیت خود را داشته و با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش، آن‌ها اضطراب زیادی به كودكان و نوجوانان خود وارد می‌کنند.  

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر