logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۹۲۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس حوزه فناوری اطلاعات:

قطعی اینترنت سبب خسارات سنگین مالی می‌شود

قطعی-اینترنت-سبب-خسارات-سنگین-مالی-می‌شود
کارشناس حوزه فناوری اطلاعات با بیان اینکه با قطعی اینترنت خساراتی چون مالی، اقتصادی، سقوط ارزش سهام شرکت‌ها رخ می‌دهد، گفت: سیستم کشور ما با ماکروسافت ارتباطی ندارد، به همین دلیل قطعی جهانی اینترنت شامل کشورمان نشده است.

سیداحمد شریفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه در ارتباط با اختلال اینترنت پیش آمده در سطح جهان باید گفت که این مشکل مربوط به شبکه اینترنتی نیست و ربطی به شبکه داخلی و ملی ندارد اظهار کرد: مشکل مربوط به سیستم‌‎های ویندوزی در جهان است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه ارتباط کشور ما با سیستم‌های شرکت ماکروسافت به علت تحریم‌های موجود قطع است، به همین دلیل از این قطعی اینترنت در امان مانده است، افزود: باید در نظر داشت اقدام خاصی از طرف کشورمان در این باره انجام نشده است.

کارشناس حوزه فناوری اطلاعات گفت: به عبارتی سیستم کشور ما با ماکروسافت ارتباطی ندارد، به همین دلیل این قطعی که جهانی بوده شامل کشورمان نشده است.

وی خاطر‌شان کرد: قطعی اینترنت یک اتفاق و بحرانی بزرگ است که در جهان رقم خورده است و این مشکل کم سابقه بوده و انتظار می‌رود شرکت‌های بزرگی چون ماکروسافت و آمازون و... از چنین حملاتی در امان باشد.

وی با بیان اینکه با قطعی اینترنت خساراتی چون مالی، اقتصادی، سقوط ارزش سهام شرکت‌ها رخ می‌دهد، ابراز کرد: اختلالات اينترنتی به وجود آمده در کل فرودگاه‌های جهان به علت استفاده از سیستم‌های ویندوز بوده و مشکلاتی ایجاد کرده است.

کارشناس حوزه فناوری اطلاعات ادامه داد: این عوامل باعث به‌وجود آمدن بحث‌های مالی و نگرانی مردم درباره به خطر افتادن داده‌ها و اطلاعات شخصی به اشخاص دیگر جهت سو استفاده می‌شود.

شریفی با تاکید بر اینکه باید در نظر داشت مشکلات به وجود آمده ممکن است برای کشورمان نیز به وجود آید، گفت: باید در صدد بود تا کشورمان مجهز به سیستم عامل ملی باشد چراکه هزینه‌های گزافی نیز در این باره خرج شده است.

وی با اشاره به اینکه باید سعی شود در کشور سرویس‌های ملی داشته باشیم تا بتوانیم در صورت بروز مشکلات مربوط به قطعی اینترنت جایگزینی برای رفع آن داشته باشیم تا مسائل مربوطه را حل کنیم، افزود: در دو سال گذشته قانون برای ساماندهی داده‌های ملی در کشور برای نظارت و محافظت مطرح شد ولی تاکنون از نظر اجرای آن شواهدی در دسترس نیست.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر