logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۹۲۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری (س):

خانواده نقش مهمی در عفاف و حجاب دارد

خانواده-نقش-مهمی-در-عفاف-و-حجاب-دارد
کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری (س) گفت: رعایت حجاب در جامعه امری مهم است و خانواده نقش مهمی برای حفظ و تبلیغ این موضوع بین جوانان دارند.

زهرا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛  با بیان اینکه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، به ویژه بین قشر جوان، موضوعی بسیار مهم است اظهار کرد: این فرهنگ به معنای حفظ حیثیت و پاکیزگی در رفتارها، لباس‌ و پوشش خلاصه می‌شود.

بیشتر بخوانید

 وی گفت: این مفاهیم در اسلام و بسیاری از فرهنگ‌ها و اعتقادات دیگر نیز تأکید شده است که به بررسی چند جانب از این موضوع پرداخته می‌شود. 

کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری (س) با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های مناسب و آگاهی درباره اهمیت عفاف و حجاب به جوانان می‌تواند ترویج این فرهنگ را تسهیل کند ابراز کرد: این آموزش‌ها می‌توانند شامل توضیحات درباره ارزش‌ها و مزایای حفظ عفاف و حجاب، تأثیرات مثبت آن‌ها بر روابط فردی، اجتماعی توجیهات دینی و اخلاقی مرتبط است.  

اسماعیلی با بیان اینکه ارائه نمونه‌های الهام‌بخش از افرادی که عفاف و حجاب را در زندگی خود رعایت می‌کنند، می‌تواند تأثیر قابل توجهی در جوانان داشته باشد گفت: این نمونه‌ها می‌توانند از خانواده، دوستان، اساتید، و شخصیت‌های عمومی باشند که با رعایت عفاف و حجاب، موفقیت‌های بزرگی در زندگی خود داشته‌اند.  

وی تصریح کرد: ارتقای خودشناسی و اعتماد به نفس باعث ترویج فرهنگ عفاف و حجاب می‌تواند به جوانان کمک کند تا خودشان را بهتر بشناسند و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند.  با داشتن اعتماد به نفس، آن‌ها بهتر قادر خواهند بود تا تصمیم‌هایی درست درباره لباس‌ و پوشش و رفتارهایشان بگیرند و به حفظ عفاف و حجاب پایبند باشند.  

کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری (س) عنوان کرد: ایجاد فضای اجتماعی حمایت‌کننده نیز از دیگر موارد تبلیغ حجاب است و ایجاد فضایی در جامعه که از نظر قوانین، فرهنگ و ارزش‌ها، حمایت از عفاف و حجاب می‌تواند ترویج این مفاهیم را تسهیل کند.  

اسماعیلی عنوان کرد: این فضا می‌تواند شامل خانواده، محیط دانشگاه، محل کار، و رسانه‌ها باشد و ایجاد فضایی که احترام به عفاف و حجاب را ترویج کند و افراد را از تحقیر و تبعیض بر اساس لباس‌ و پوشش محافظت کند، می‌تواند جوانان را تشویق کند تا به این مفاهیم پایبند باشند.  

وی گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، به ویژه بین جوانان، نیازمند همکاری و هماهنگی بین خانواده‌ها، مدارس، مراکز فرهنگی و اجتماعی، و سایر نهادهای اجتماعی است.   

کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری (س) عنوان کرد: با ایجاد فضایی که ارزش‌های عفاف و حجاب را ترویج کند و جوانان را در این مسیر همراهی کند، می‌توانیم به تقویت این فرهنگ در جامعه کمک کنیم.   

اسماعیلی اضافه کرد: خانواده خود عامل اصلی در تشویق جوانان برای حفظ عفاف و حجاب است و این موضوع  در سايه يك تربيت صحيح دينی در خانواده‌ها تحقق پیدا می‌کند. وی ابراز کرد: دشمنان نظام برای بی حجابی و ترویج برهنگی در جامعه برنامه دارند و هدف اصلی آن‌ها خانواده است واژه مادر که در نزد ایرانیان عزیز و محترم است و دشمن به این موضوع واقف است.

 کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری (س) تصریح کرد: همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها باید دست به دست هم دهند تا مشکلات مربوط با عفاف و حجاب حل شود.  

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر