logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۹۲۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ایجرود:

فلسفه وجودی حکومت دینی برقراری عدالت است

فلسفه-وجودی-حکومت-دینی-برقراری-عدالت-است-
امام جمعه ایجرود گفت: فلسفه وجودی حکومت دینی برقراری عدالت است، حاکمیت اسلامی باید عدالت را برقرار کند و خدمتگزاری به عموم مردم به‌ویژه محرومان و مستضعفان را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حجت‌الاسلام محمد زرینه در خطبه‌های این هفته نماز ایجرود اظهار کرد: فلسفه وجودی حکومت دینی برقراری عدالت است، حاکمیت اسلامی باید عدالت را برقرار کند و خدمتگزاری به عموم مردم به‌ویژه محرومان و مستضعفان را در دستور کار قرار دهد.

بیشتر بخوانید

وی قدرت واقعی را در خدمت و دستگیری از مردم خصوصاً اقشار آسیب‌پذیر دانسته و گفت: دولت جدید باید با برنامه‌ریزی درست و استفاده از همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی با رویکرد وحدت و همدلی، دشمنان این مرزوبوم را مایوس و ناامید کند.

خطیب جمعه ایجرود با اشاره به موضوع مهم تعامل با جهان توسط دولت جدید گفت: دولت جدید می‌بایستی ضمن رعایت اصول مهم عزت، حکمت و مصلحت، به تقویت محور مقاومت، ائتلاف با گروه‌های فعال در حوزه مقاومت، ایجاد تعامل سازنده با جهان اسلام به‌منظور مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکای جنایت‌کار و سایر هم‌پیمانان آنان توجه نماید.

زرینه در ادامه به برنامه پنج ساله هفتم توسعه اشاره کرده و گفت: گفتمان‌سازی حرکت کشور و مطالبه‌گری اجرای این برنامه، دو موضوع مهمی هستند که اگر دقیق و به درستی انجام شوند، جلوی بروز خسارت را خواهند گرفت.

وی با اشاره به تقلاهای عجولانه اسرائیل غاصب برای نجات از شکست افزود: رژیم غاصب صهیونیستی به بهانه ترورها به‌عنوان عامل توجیه‌کننده کشتارهای عظیم و ده‌ها هزار نفری مردم استفاده می‌کند و به‌دنبال خنثی‌سازی فشارهای جهانی است تا از زیربار این فشارها شانه خالی کند.

خطیب جمعه ایجرود با اشاره به نمایش ترور ترامپ و فضاسازی شیطنت‌آمیز رسانه‌ای گفت: ترور در آمریکا، موضوع جدیدی نیست و پدیده تروریسم از زمان تاسیس این کشور همواره بوده است. تا کنون ۱۰ رئیس‌جمهور آمریکا هدف ترور قرار گرفته‌اند که چهار نفر نفر آنان به همراه یک نامزد ریاست جمهوری، کشته شده‌اند. جمهوری‌خواهان آمریکا با متهم‌سازی ایران در ترور نافرجام ترامپ، به‌دنبال داغ کردن تنور انتخابات و رسیدن به اهداف خودشان هستند.

وی از زحمات همه برپاکنندگان مجالس عزاداری در دهه اول محرم تشکر کرده و افزود: گریستن برای امام حسین(ع)، موجب رهایی قلب و روح از گناه می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر