logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۹۲۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

عزاداری امام حسین (ع) نماد اجتماعی قیام عاشوراست

عزاداری-امام-حسین-(ع)-نماد-اجتماعی-قیام-عاشوراست-
امام جمعه خرمدره گفت: عزاداری‌ها باید با محوریت معارف ناب حسینی و به دور از حواشی منفی و آسیب‌ها باشد و عزاداری امام حسین (ع) نماد اجتماعی قیام عاشوراست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب باید برنامه‌ریزی دقیق‌ و عملیاتی برای خدمت به مردم داشته باشد اظهار کرد: دولت چهاردهم باید با پرهیز از حواشی صرفاً به فکر خدمت به مردم باشد. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های پرهیز از حواشی عدم استفاده از افرادی است که تجربه‌ حاشیه‌سازی داشته‌اند ابراز کرد: بر این اساس اولاً شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت، باید از افراد موجه و معتقد به آرمان‌های انقلاب تشکیل شود و در عین حال اقدامات آن نباید جایگاه ریاست جمهوری را تحت‌الشعاع قرار دهد. 

امام جمعه خرمدره تصریح کرد: پرداختن به اولویت‌ها در کنار پرهیز از حاشیه‌سازی‌ها، تلاش برای تقویت باورهای دینی مردم در حوزه مذهب رسمی، شناسایی و رفع آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، ایجاد رونق اقتصادی و عدم اعتماد به دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی، از پیش‌شرط‌های مهم خدمت به مردم است. 

زاهدی‌پور اضافه کرد: آرمان‌های انقلاب اسلامی، منویات امامین انقلاب و قانون اساسی باید اصلی‌ترین مبنای حرکت دولت چهاردهم برای خدمت به مردم باشد. 

وی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب مواظب حرکت منافقانه فرصت‌طلبان باشد افزود: به تصریح قرآن از ویژگى‌هاى منافقان این است که همیشه خود را اهل اصلاح معرفی می‌کنند.

امام جمعه خرمدره عنوان کرد: دولت باید مواظب فرصت‌طلبان باشد که می‌خواهند از برخی مفاهیم دو پهلو به ویژه اصلاح‌طلبی سوء استفاده کنند و افرادی که دلبستگی و تعهد کامل به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را ندارند، شایستگی و صلاحیت حضور در کنار دولت مردمی را ندارند. 

زاهدی‌پور گفت: ذات انقلاب اسلامی، عاشورایی بوده و به دنبال اصلاح مفاسد فرهنگی، اجتماعی سیاسی و اقتصادی است.

وی ابراز کرد: عزاداری‌ها باید با محوریت معارف ناب حسینی و به دور از حواشی منفی و آسیب‌ها باشد. چراکه عزاداری امام حسین (ع) نماد اجتماعی قیام عاشوراست و باید شباهت کامل با نقطه عزیمت خود داشته باشد. 

امام جمعه خرمدره تاکید کرد: توجه به نماز ظهر در روز عاشورا به عنوان یک نماد دینی و حسینی اساسی، پرهیز از هر گونه کار حرام و به ویژه رعایت پوشش شرعی برای عموم عزاداران به ویژه برای بانوان، یکی از محورهای مهم خطبه حضرت زینب (س)، در دفاع از حریم عفاف، حجاب و پاکدامنی است.

زاهدی‌پور با اشاره به اینکه کنار گذاشتن هر گونه ابزار یا رفتار نامناسب یا بی‌فایده وارونه کننده ماهیت عزاداری بوده و محوریت دادن به مساجد به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین مرکز فرهنگی و دینی و سرمایه اجتماعی امری مهم است. 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر