logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۹۲۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مسئول آموزش اورژانس زنجان:

افراد دارای بیماری زمینه‌ای زودتر گرمازده می‌شوند

افراد-دارای-بیماری-زمینه‌ای-زودتر-گرمازده-می‌شوند-
مسئول آموزش اورژانس زنجان گفت: افرادی مسن، کودکان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای بیشتر در معرض گرمازدگی قرار دارند.

محسن رضایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛  با بیان اینکه تمام سیستم‌های بدن در دمای استاندارد که بین ۳۶ تا ۳۷.۵ درجه است، فعالیت خود را انجام می‌دهند اظهار کرد: اگر دمای بدن خارج از استاندارد تعریف شده باشد باعث مختل شدن فعالیت سایر ارگان‌ها در بدن می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه اگر بنا به هر دلیلی اعم از حضور در یک محیط گرم بدن فعالیت خود را در دفع گرما از دست دهد فرد دچار گرمازدگی می‌شود ابراز کرد: دمای بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد را گرمازدگی می‌گویند.

مسئول آموزش اورژانس زنجان عنوان کرد: گرمازدگی برای افراد مسن، کودکان و اشخاصی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند بیشتر نمایان است و باید به هشدارها توجه شود.

رضایی افزود: برای شناخت حالات گرمازدگی باید نسبت به علائم آن توجه کرد با این حال گرمازدگی در سه سطح خلاصه می‌شود که این سطوح عبارت از گرمازدگی خفیف، متوسط و شدید است. 

وی ابراز کرد: گرمازدگی بستگی به شرایطی سنی و جسمانی فرد یا مدت زمان حضور وی در یک محیط گرم دارد که نوع گرمازدگی فرق داشته اکثر گرمازدگی‌ها از نوع خفیف، گرفتگی عضلات از جمله عضلات شکم و ساق پا است که تعریق در ایم قسمت‌های بدن زیاد است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر