logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۹۲۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

کنده‌کاری‌‌ها بلای جای خیابان‌ها

کنده‌کاری‌‌ها-بلای-جای-خیابان‌ها
وجود کنده‌کاری و حفاری‌های مجاز و غیرمجاز بلای جان آسفالت خیابان‌های داخل شهر‌ها شده است که گذشته از تحمیل هزینه‌های گزاف برای شهرداری‌ها، فضای شهر را زشته و ناپسند می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ کم‌ترین حقوق شهروندی برخورداری از خدمات شهری مناسب همچون خیابان‌های استاندارد با ایمنی مناسب و خیابان‌های آسفالت‌کشی شده و فارغ از هر گونه حفاری است.

بیشتر بخوانید

آسفالت كوچه‌ها و خیابان‌ها، از اولویت اصلی شهرداری‌های شهر‌ها است که با هدف تامین رفاه و آسایش و جلب رضایت شهروندان و جلوگیری از خسارت به خودروها انجام می‌شود.

آسفالت کردن خیابان‌ها جدای از این که نیازمند هزینه‌های گزاف است، نیازمند زحمات و فعالیت نیروی کار نیز هست که این امر ما را ملزم به حفظ این نعمت گران‌بها می‌کند.

اما وجود کنده‌کاری و حفاری‌های مجاز و غیر مجاز بلای جان آسفالت خیابان‌های داخل شهر‌ها شده است که گذشته از تحمیل هزینه‌های گزاف برای شهرداری‌ها، فضای شهر را زشته و ناپسند می‌کند.

 چاله‌ها و کنده‌کاری‌های گسترده در بسیاری از شهرها تنها به خودروها آسیب وارد نمی‌کند بلکه در سطحی فراتر به روان شهروندان، نارضایتی از عملکرد نظام اداری و شهری را پدیدار می‌کند.

سال‌هاست که چاله‌های سطح خیابان‌های شهر ماهنشان به عنوان یک معضل اساسی خودنمایی می‌کند و نارضایتی شهروندان را در پی داشته است.

این کنده‌کاری‌ها سبب از بین رفتن و هدررفت سرمایه عظیم ملی و بیت‌المال است، علی‌رغم اینکه شهرداری همه ساله در تلاش است تا محل این حفاری‌ها و کنده‌کاری‌ها را تعمیر و ترمیم کند اما هماهنگ نبودن نهاد‌های مرتبط خدمات‌رسان اعم از ادارات آب و گاز سبب افزایش این کنده‌کاری‌ها می‌شود.

البته نمی‌توان گفت که این کنده‌کاری‌ها و حفاری‌ها اصلا وجود نداشته باشد چراکه گاها عملیات‌هایی نظیر ترمیم شکستگی لوله‌ها، تغییر کابل‌ها و یا تغییر خطوط انتقال نیازمند حفاری است اما باید تمهیدات به گونه‌ای اندیشیده شود که تا حد امکان کاهش یافته یا در صورت وجود قبل از آسفالت‌کشی مجدد فراخوان داده شود تا نهادهای خدمات‌رسان اصلاح و تغییرات لازم را در منطقه‌های فوق داشته باشند یا بعد از آسفالت‌کشی در صورت نیاز واجب به حفاری با دستگاه‌های آسفالت‌بر این کار انجام شده و تا حد ممکن متراژ کمتری حفر شده و بعد از حفر نیز توسط نهاد مربوطه مورد ترمیم و لکه‌گیری واقع شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر