logo
امروز : جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۹۲۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره اوقاف شهرستان ابهر خبر داد:

برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در ابهر

برگزاری-مسابقات-سراسری-قرآن-کریم-در-ابهر
رئیس اداره اوقاف شهرستان ابهر گفت: چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله شهرستانی در ابهر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله شهرستانی در رشته‌های آوایی در ساعت ۸:۳۰، ۲۹ تیر ماه در آستان مقدس امام‌زاده اسماعیل شناط برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه ثبت نام چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از اول خرداد ماه آغاز شده است، اظهار کرد: این دوره از مسابقات در دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال (متولدین دوم خرداد ۸۵ تا اول خرداد ۹۱) و ۱۸ سال به بالا (متولدین اول خرداد ۸۵ به بعد) برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف شهرستان ابهر با بیان اینکه برای رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال صرفاً در دو رشته حفظ کل و قرائت تحقیق برگزار می‌شود؛ گفت: این دوره از مسابقات در هشت رشته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از شهرهای ابهر و خرمدره در در دو گروه خانم‌ها و آقایان در مسابقه شرکت دارند، گفت: رشته‌های مسابقات ویژه گروه سنی بالای ۱۸ سال شامل بخش آوایی انفرادی شامل رشته‌های؛ حفظ (کل، ۲۰ جز، ۱۰ جز، پنج جز) قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی)، بخش گروهی (رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم)، بخش معارفی عمومی (ترجمه سوره‌های لقمان، حجرات و حشر و بخش معارفی تخصصی شامل رشته‌های (معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه) است.

خدابنده‌لو تصریح کرد: در این مسابقه قرآنی از زنجان و تهران و قزوین داورانی حضور دارند داوری خواهند کرد و نفرات اول تا سوم در هر رشته به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۵:۰۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۶
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۱
  • غروب آفتاب : ۱۷:۳۶
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۵
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹