logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۹۲۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
پروژه‌ای که به سرانجام نمی‌رسد؛

چشم‌انتظاری مردم برای افتتاح دام‌شهر صائین‌قلعه

چشم‌انتظاری-مردم-برای-افتتاح-دام‌شهر-صائین‌قلعه
دام‌شهر صائین‌قلعه پروژه‌ای است که در راستای جهش تولید شروع به کار کرده است با اینکه پنج سال از احداث آن می‌گذرد اما مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گرفته و همچنان راکد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ یکی از مطالبات مردم شهر صائین‌قلعه احداث یک دام‌شهر است، یکی از معایب نبود این دام‌شهر این است که دامداران، اقدام به احداث دامداری‌های سنتی در زمین‌های کشاورزی خود می‌کنند که هم زمین‌های کشاورزی مرغوب را از بین می‌برد و هم اینکه آلودگی‌های زیست محیطی زیادی در منطقه ایجاد می‌کند و باعث تعطیلی کشاورزی در این منطقه خواهد شد.

بیشتر بخوانید

از فواید احداث این دام‌شهر این است که با توجه به اینکه حدود ۱۰۰ نفر سهامدار وجود دارد، محوریت این دام‌شهر به صورت مستقیم در توسعه اشتغال و کسب و کار و جهش تولید بسیار مؤثر خواهد بود. با فعالیت ۸۰ قطعه دامداری و چند قطعه پرورش آبزیان برای حدود ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این مکان اشتغال‌‌زایی خواهد شد. اما با توجه به مشکلات به وجود آمده این دام‌شهر غیرفعال بوده و نیازمند یاری مسئولان است.

دام

دام‌شهر صائین‌قلعه پروژه‌ای اشتغال‌زا است 

هادی بکشلو، مسئول بسیج سازندگی ضابط ابهر، با اشاره به مشکلات دام‌شهر صائین‌قلعه، با بیان اینکه کلیه قراردادها و اسناد تعهدآور این شرکت و پروژه توسط مدیرعامل و نائب رئیس آن به ثبت می‌رسد، گفت: این شرکت علاوه بر جهش تولید در احشام، گوسفند، گاو و پرورش انواع آبزیان در تهیه، توزیع و فروش نهاده‌های دامی در منطقه بسیار مهم و حساس بوده و البته اعمال نظارت قانونی از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط هم انجام می‌شود.

 مسئول بسیج سازندگی ضابط ابهر با بیان اینکه این شرکت ۱۰۰ نفر سهام‌دار دارد، گفت: بیشتر سهام‌داران از قشر ضعیف و طبقه پایین هستند.

وی با بیان اینکه روند اجرای این پروژه طولانی شده است، تصریح کرد: سال تأسیس این پروژه در سال ۱۳۹۹ است اما علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده به مدت پنج سال است که راکد باقی مانده است.

بکشلو خاطر نشان کرد: از سوی گروه جهادی عاشقان حضرت رقیه (س) برای تسهیل‌گری مجوزات و ساخت و سازهای این پروژه و مشکل آب آن پیگیری می‌شود و جلسه‌ای نیز با دادستان شهرستان در اول تیر ماه انجام شد و ضرورت ارتقاء کارآمدی و همچنین پیگیری مسائل عقب افتادن این پروژه که عموماً به دلیل سهم‌خواهی برخی افراد، کارشکنی و ترک فعل مسئولان در این جلسه مطرح شد و قول مساعد پیگیری مشکلات داده شد.

وی با تأکید براینکه مهم‌ترین مشکل این دام‌شهر مسئله آب است، گفت: موضوع آب به‌دلیل اینکه در خارج از محدوده شهری است از سوی فرماندار و بخشدار شهرستان در اداره امور آب و فاضلاب شهرستان ابهر و کمیسیون مربوطه در استان زنجان مطرح شود که موافقت اولیه اصلی را باید اداره امور آب شهرستان ابهر بدهند تا در کمیسیون زنجان هم تصویب شود و بسیاری از مشکلات با کمک شهردار و شورای شهر صائین‌قلعه در خصوص برق و گاز حل شده است.

مسئول بسیج سازندگی ضابط ابهر گفت: مردم شهر صائین‌قلعه عموماً کشاورز و دامدار بوده و بابت این موضوع در سختی ویژه‌ای هستند، حدود ۱۰۰ نفر از این افراد قصد دارند که دامداری‌های مربوطه را خارج از شهر در مزرعه خود احداث کنند و جهاد کشاورزی و نهادهای مربوطه این کار را ممنوع اعلام کردند.

وی با بیان اینکه از سوی جهاد کشاورزی اعلام می‌شود که این شهر دام‌شهر دارد، گفت: با توجه به اینکه پروژه پنج سال است که راکد مانده و اگر دامداری احداث شود از سوی مرجع قضائی تخریب می‌شود‌.

بکشلو با بیان اینکه این موضوع سبب سرگردانی دامداران و کسبه اشتغال‌محور شده است، افزود: مردم معترضند چرا ساخت و ساز این پروژه آغاز نمی‌شود و با توجه به اینکه مردم در داخل و یا حاشیه شهرها هم دامداری ایجاد کردند، این باعث بروز مشکلاتی بهداشتی و آلودگی شده است‌.

دام

روند احداث دام‌شهر تسریع شود

یکی از دامداران شهر صائین‌قلعه با بیان اینکه ما در احداث دامداری با مشکل روبرو هستیم، گفت: از سوی جهاد کشاورزی در خصوص احداث دامداری داخل شهر به دلیل مشکلات زیست محیطی سخت‌گیری می‌شود نیاز است که احداث سریع‌تر این محل صورت بگیرد‌.

منصور

به صورت ویژه پیگیر حل مشکل این دامشهر خواهیم بود

منصور علیمردانی، نماینده مجلس شورای اسلامی شهر ابهر، خرمدره و سلطانیه در این‌باره‌ گفت: طی روزهای آتی با سهامداران و گروه‌ جهادی عاشقان حضرت رقیه (س) جلسه‌ای برگزار و پیگیری و بررسی ویژه در طی جلسات مربوطه انجام خواهد گرفت. 

این موضوع مطالبه کل مردم شهر صائین‌قلعه است و مردم درخواست دارند که اجرای ساخت و ساز این پروژه تسهیل شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر