logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۸
[ شناسه خبر : ۳۹۲۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس جمعیت هلال‌ احمر شهرستان ماهنشان خبر داد:

شرکت ۷۵۰ نفر در دوره‌های آموزشی هلال‌‌احمر ماهنشان

شرکت-۷۵۰-نفر-در-دوره‌های-آموزشی-هلال‌‌احمر-ماهنشان
رئیس جمعیت هلال‌‌احمر شهرستان ماهنشان با بیان اینکه از آغاز سال ۱۴۰۳ تاکنون بیش از ۷۵۰ نفر در دوره‌های آموزشی این نهاد شرکت کردند گفت: حدود ۸۰ درصد شرکت‌کنندگان بانوان هستند.

علی سهابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: جمعیت هلال‌احمر شهرستان ماهنشان از آغاز سال ۱۴۰۳  تا اواخر تیر ماه سال جاری ۳۷ دوره آموزشی همگانی برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه بیش از ۷۵۰ نفر از آقایان و بانوان در این دوره‌ها شرکت داشتند عنوان کرد: اگر به لحاظ درصد اعلام کنیم ۸۰ درصد شرکت‌کنندگان بانوان هستند.

 رئیس جمعیت هلال‌‌احمر شهرستان ماهنشان تصریح کرد: همه اقشار جامعه در هر سنی که باشند می‌توانند به تناسب زمان و ساعت اعلام شده در طول سال در مراکز اداری، خانه‌های هلال یا مساجد و پایگاه‌های محلی نسبت به گذراندن دوره‌های آموزشی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بالا بردن سطح آگاهی و تاب‌آوری جامعه نسبت به حوادث طبیعی یا غیر طبیعی و انسان‌ساز  یکی از اهداف جمعیت بوده است عنوان کرد: تلاش می‌شود در این امر خانواده آماده در برابر مخاطرات داشته باشیم.

سهابی با تاکید بر اینکه دوره‌های آموزشی جمعیت هلال‌احمر به دو قسمت تقسیم می‌شود گفت: این دوره‌ها شامل آموزش‌های پایه و همگانی و آموزش‌های تخصصی (امدادگران و نجات‌گران جمعیت را شامل می‌شود) است.

وی اذعان کرد: آموزش‌های پایه یا همگانی خود به چند دوره آموزشی تقسیم می‌شود مبتنی بر نیاز محلی، خانواده آماده در برابر مخاطرات، کمک‌های اولیه، پایه داوطلبی،  دادرس، مهارت‌های ویژه در شرایط اضطراری است‌.

رئیس جمعیت هلال‌‌احمر شهرستان ماهنشان عنوان کرد: افراد علاقه‌مند می‌توانند برای پر کردن اوقات فراغت خود یا در زمان مناسب دوره‌های آموزشی جمعیت هلال‌‌احمر را انتخاب و شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه علاقه‌مندان می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند گفت: پس از طی دوره آموزشی و آزمون تئوری و عملی نسبت به دریافت گواهینامه از طريق سامانه مدیریت یادگیری جمعیت هلال‌احمر (lms.rcs.ie) اقدام کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر