logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۹۲۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان مطرح کرد:

زنجان میزبان گردشگران و عکاسان مذهبی محرم

زنجان-میزبان-گردشگران-و-عکاسان-مذهبی-محرم
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: گردشگران و عکاسان از ۱۸ استان و ۱۰ کشور خارجی در مراسم عزاداری استان زنجان حضور داشتند.

مهدی باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ بابیان اینکه حضور و بازدید از مراسم مذهبی استان زنجان و فضای معنوی این ایام برای گردشگران داخلی و خارجی خالی از لطف نیست، گفت: طی سال‌های متمادی در قالب فعالیت اقشار مختلف و فعالان حوزه گردشگری مذهبی مورد اقبال قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: استان زنجان پذیرای گردشگران و عکاسان خارجی در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای زنجان است و بر اساس سال‌های گذشته در برخی حسینیه‌ها و اماکن مذهبی در سطح استان برنامه‌ریزی شد و سال جاری هم در قالب تورهایی در مراسماتی چون روضه، سینه‌زنی، پخت آش نذری، نخل‌برداری و آئین تعزیه حضور پیدا خواهند کرد. 

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به کشور‌های میهمان ادامه داد: کشورهای لبنان، بحرین، امارات، ترکیه، افغانستان، پاکستان، یمن، هندوستان و عربستان و ۱۸ استان شامل زنجان، فارس، آذربایجان غربی و شرقی، گیلان، ایلام، اردبیل، تهران، قزوین، خراسان رضوی، گلستان، مرکزی، کرمانشاه، همدان، البرز، کردستان، مازندران و چهارمحال و بختیاری در این رویداد‌ها شرکت کردند. 

وی بیان کرد: تمام گردشگران داخلی و خارجی بعد از حضور در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای زنجان با واقعه کربلا و هدف قیام امام حسین (ع) آشنا شدند و قطعاً از این به بعد سفیران بالقوه برای فرهنگ تاسوعا و عاشورای حسینی هستند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر