logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۹۲۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان:

سیستم کنترل مصرف برق ادارات فعال شد

سیستم-کنترل-مصرف-برق-ادارات-فعال-شد
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با تاکید بر افزایش همکاری صنایع و ادارات در مصرف انرژی گفت: سیستم هوشمند کنترل مصرف برق ادارات استان زنجان فعال شد.

رویا قزلباش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط کشور به گونه‌ای است که مدیریت بار باید با دقت بیشتری انجام شود اظهار کرد: مدیریت مناسبی برای صنایع، کشاورزی و ادارات در استان زنجان انجام شده و پیش‌بینی‌هایی در زمینه مصرف انرژی اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه باید مصرف انرژی در حوزه کشاورزی و صنعت مدیریت شود ادامه داد: صنایع در مصرف انرژی به دو قسمت صنایع بالای دو مگاوات و صنایع پایین دو مگاوات تقسیم‌بندی شدند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه همه صنایع فعال در شهرک‌‎های صنعتی یک روز در هفته باید 90 درصد تعدیل داشته باشند عنوان کرد: کار چندان سختی نیست این صنایع یک روز تعطیلی جمعه را باید به ایام هفته انتقال دهند تا مدیریت مصرف اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه اغلب صنایع شهرک‌های صنعتی استان زنجان همکاری لازم را دارند ادامه داد: برخی از صنایع به بهانه‌های مختلف نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند.

قزلباش با بیان اینکه در صورت بی‌توجهی به مدیریت مصرف با دستور مقامات بالا نسبت به قطع برق برخی از صنایع اقدام می‌شود خاطرنشان کرد: اگر مدیریت مصرف اتفاق نیفتد با مشکلات بزرگتری مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه اگر صنایع نسبت به مدیریت مصرف انرژی بی‌توجه باشند تذکرات لازم داده می‌شود عنوان کرد: بعد از تذکرات چهارم نسبت به اجرای مدیریت بار اقدام می‌شود که امسال با این مشکل کمتر مواجه بودیم.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی به منظور مدیریت برق به همه صنایع داده شده است ادامه داد: امسال برخورد قهری به جز یکی دو مورد نبوده چرا که صنایع با شرکت برق در مصرف انرژی همکاری لازم را دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه میزان مصرف انرژی ادارات نیز رصد می‌شود عنوان کرد: ادارات باید 40 درصد بار مصرفی خود را نسبت به 1400 کاهش دهند.

قزلباش با بیان اینکه سامانه پایش به شکل هوشمند میزان مصرف همه ادارات استان زنجان را رصد می‌کند عنوان کرد: به محص تخطی میزان مصرف نسبت به اخطار اقدام می‌شود و در حال حاضر خیلی از ادارات این موضوع را رعایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مانور مصرف انرژی ادارات در زنجان برگزار شد عنوان کرد: از همان روز کلید لیمیت (سیستم کنترل مصرف برق) کنتورهای هوشمند ادارات فعال شد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تاکید کرد: براساس سامانه هوشمند اگر میزان مصرف برق ادارات روند افزایشی داشته باشد ابتدا به صورت موقت قطع می‌شود و در صورت تکرار موضوع نسبت به قطع دائم به صورت خودکار توسط سامانه اقدام می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر