logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۹۲۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان:

ولایت‌مداری مهم‌ترین درس عاشورا است

ولایت‌مداری-مهم‌ترین-درس-عاشورا-است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: واقعه عاشورا درس مهم برای اثبات ولایت‌مداری زیر پرچم امام حسین (ع) است.

حجت‌الاسلام علی ناصر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه امروزه عاشورا به‌عنوان مکتب یاد می‌شود یعنی اینکه در آن درس‌ها، عبارت‌ها و روزی نهفته است که باید شناخته شود و مورد بهره‌برداری در ابعاد گوناگون زندگی فردی و اجتماعی قرار گیرند اظهار کرد: امام حسین (ع) سبک و راه و روش زندگی را برای همه انسان‌ها نشان داد تا در قیامت سرافراز باشند.

بیشتر بخوانید

 وی با بیان اینکه ویژگی مکتب عاشورا یعنی محل درس آموزی و یادگیری آموزه‌های مختلف که یکی از درس‌های مهم عاشورا فداکاری و ایثار است ابراز کرد: خصلت فداکاری در همه ابعاد زندگی کاربرد دارد و عامل تحکیم بنیان دینی در جامعه است. واقعه عاشورا درس مهم برای اثبات ولایتمداری زیر پرچم امام حسین (ع) است.  

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: فداکاری یعنی از خود، جان، مال و فرزندان گذشتن برای امر مهمتر از آن که خدا مقرر کرده است.

 ناصر با اشاره به اینکه بعد از نبی مکرم اسلام  امت پیامبر اکرم (ص) به خاطر تبعیت از شهوات اسلام واقعی و حقیقی که همان ولایت امیرالمؤمنین (ع) است را کنار گذاشتند و از اسلام فقط ظاهر آن را حفظ کردند اضافه کرد: با در نظر گرفتن این نکته که پیکره اسلام رو به موت بود و امام حسین (ع) با فداکاری خود حیات مجدد به اسلام بخشید.

 وی عنوان کرد: در عصر امروز هم که با زندگی ماشینی درگیر شده‌ایم هر جا این خصلت، یعنی فدا کاری و ایثار بود و امورات زندگی افراد و جامعه و دولت‌ها رو به پیشرفت است.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: یکی دیگر از این آموزه‌ها مکتب عاشورایی امام حسین علیه السلام است که در روز تاسوعا نمود پیدا کرد ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری است.

ناصر ابراز کرد: آنجا که دشمن از فریب یاران اصلی امام مأیوس شد برای علمدار کربلا امان‌نامه‌ای را توسط شمر لعین فرستادند که با توجه به بصیرتی که حضرت ابوالفضل العباس (ع) داشتند بودن در کنار امام را به تمام وعده و وعیدها و امان‌نامه‌ها ترجیح دادند.       

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر