logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۸
[ شناسه خبر : ۳۹۲۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره تعاون روستایی خدابنده خبر داد:

آغاز خرید تضمینی گندم در خدابنده

آغاز-خرید-تضمینی-گندم-در-خدابنده
رئیس اداره تعاون روستایی خدابنده از آغاز خرید تضمینی گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود میزان تولید گندم شهرستان خدابنده ۲۱۳ هزار تن باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق، اسماعیل کرمی ضمن بازدید از مراکز خرید گندم شهرستان خدابنده بیان داشت: در سال جاری تعداد ۱۲ مرکز برای تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط شرکت‌های تعاونی روستایی به مباشرت از اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان فعال است که از چند روز اخیر عملیات خرید تضمینی گندم را در خدابنده آغاز کرده و تا پایان فصل برداشت در خدمت کشاورزان هستند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در بخش‌های چهارگانه شهرستان خدابنده مراکزی جهت خرید گندم کشاورزان پیش‌بینی کرده است افزود: در بخش افشار روستاهای باشقشلاق، گوگرچینک، گرماب و در بخش بزینه‌رود سیلوی غله کندو، مرکز خرید تعاون روستایی کهلا، محمدخلج و در بخش مرکزی تعاون تولید روستایی نور آباد، توپقره، دوتپه، نظرقلی، کرسف و پرچین و در بخش سجاسرود تعاونی تولید روستایی مزیدآباد کار خرید گندم را انجام می‌دهند.

رئیس اداره تعاون روستایی خدابنده اظهار داشت: قیمت پایه خرید تضمین گندم با احتساب ۲ درصد افت مفید و ۱ درصد افت غیر مفید و با افزایش ۲۳ درصدی نسبت به قیمت خرید سال گذشته مبلغ ۱۷۵ هزار ریال برای هر کیلو تعیین شده است.

وی اضافه کرد: در سال زراعی ۱۴۰۳ در سطح ۱۵۰ هزار هکتار اراضی دیم و 5 هزار و 600 هکتار اراضی آبی، گندم کشت شده که پیش بینی می‌شود میزان تولید شهرستان خدابنده ۲۱۳ هزار تن باشد و در این راستا تعداد 24 هزار نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی در حوزه کشاورزی در سطح این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر