logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۹۲۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
یادداشت؛

قیام کربلا مطابقت دیانت با سیاست بود

قیام-کربلا-مطابقت-دیانت-با-سیاست-بود
قیام کربلا سراسر مطابقت و عینیت دیانت با سیاست بود. وقتی علاوه بر دلایل بسیار متین و برخواسته از دل قرآن و سنت و مطابق با عقل سلیم حتی آب خوردن شیعه نیز یعنی گفتن سلام بر حسین شهید، سیاسی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ ما به سرزمین کربلا می‌اندیشیم چون دل این سرزمین قهرمان مبارزی به نام حسین‌بن‌علی دارد که با ۷۲ نفر در اوج غربت و مظلومیت و با لب تشنه در هوای سوزان توانست پیروزی بر ۳۰ هزار نفر تا بن دندان مسلح دارای شقاوت و قساوت قلب که همگی دنبال قدرت  و شهوات دنیا بودند را معنا کند، پیروزی به قدرت ظاهری نیست بلکه به داشتن روحیه مبارزه و شهادت‌طلبی و نهراسیدن از دشمن قدار و جرار است. 

بیشتر بخوانید

 امام حسین علیه‌السلام یعنی مطالبه‌گر، یعنی پرهیز از بی‌تفاوتی و نان به نرخ روزخور، یعنی دارای بصیرت و فهم به‌هنگام، یعنی دارای خط فکری درست و قرص و محکم.

حسینی‌های امروز را نمی‌توانیم در بین سکولارها پیدا کرده و به آنها سلام کنیم زیرا قیام کربلا سراسر مطابقت و عینیت دیانت با سیاست بود. وقتی علاوه بر دلایل بسیار متین و برخواسته از دل قرآن و سنت و مطابق با عقل سلیم حتی آب خوردن شیعه نیز یعنی گفتن سلام بر حسین شهید، سیاسی است چگونه می توان براحتی از این‌ها عبور کرده و در خط فکری ظلمانی سکولاریسم و دخالت ندادن دیانت در سیاست، قرار گرفت.

 اگر بالفرض اهالی کوفه بی‌وفا نشده و دارای بصیرت و استقامت لازم می‌بودند یعنی ورق کاملا برگشته و پیروزی ظاهری هم برای جبهه حسین‌بن‌علی رخ می‌داد، هرگز و هرگز امام علیه‌السلام افسار حکومت و برقراری عدل و داد را به نالایقان عطا نمی‌کردند بلکه خود در رأس امور قرار گرفته و با عنایت به راهبردهای اسلام، برنامه‌ریزی برای اقامه حق و حقیقت و چشاندن لذت حکومت الهی می‌کردند. 

 از کربلا فقط تشنگی را نمی‌آموزیم بلکه به چهره عمیق کربلا که همان سبب ماندگاری و بقای آن نیز در پهنه تاریخ شده، تشنگی معرفت و بصیرت و گریز از بی‌تفاوتی را می آموزیم.

در منظومه فکری پیروان نهضت عاشورا،  بی‌تفاوتی، بی‌خیالی و به من چه موجود نیست. آن‌ها در متن و داخل جریان‌ها هستند تا حواشی و پیرامون.

 پیروان خط فکری امام حسین علیه‌السلام ضمن مراقبت از عفاف و حجاب جامعه و تواصی به حق و مراقبت از آندلس‌سازی و به قهقرا کشاندن جامعه، مبارزه با ظلم و فساد را به هر شکل ممکن که باشد دارند و هیچ لحظه‌ای سکون و توقف و زبان‌بستگی و شکستگی قلم و بیان را تحمل نمی‌کنند یعنی از کربلا مطالبه‌گری را آموخته‌اند. 

 آن‌ها پرچم ولایت‌فقیه را در غیاب امام زمان (عج) همانند پرچم ابالفضل‌العباس علیه‌السلام دانسته و با تمام درایت و عقلانیت و کسب بینش درست حفاظت به عمل می‌آورند. آن‌ها اقدامات لازم فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را به خوبی رصد کرده و از هجمه‌ها به پر‌چم‌دار انقلاب اسلامی می‌کاهند. 

عباس‌شناسان هرگز خون به دل ولی جامعه نریخته‌‌ بلکه با تمام آگاهی و بصیرت و اتخاذ تحلیل‌های درست سیاسی و مواضع شفاف و روشن برای فتح قله‌های انقلاب اسلامی و مبارزه با خرمشهرها و فتنه‌ها پیش می‌روند.

 پیروان عباس‌بن‌علی، پرچم شجاعت را در قالب رشد و توسعه و علم‌آموزی و قبول متعهدانه مسئولیت در کشور امام زمان (عج) به اهتزار در آورده و امان‌نامه‌های منفعت‌طلبی شخصی را کنار نهاده و مدام به فکر تأمین منافع ملی و دینی‌اند. 

حجت‌الاسلام موسی آقایاری، پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر