logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۹۱۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس بنیاد شهید خدابنده:

فرزندان را با مکتب عاشورا آشنا کنیم

فرزندان-را-با-مکتب-عاشورا-آشنا-کنیم
رئیس بنیاد شهید شهرستان خدابنده گفت: ماه محرم ماهی است که انسانیت در آن تجلی یافت و امروز بر ماست که فرزندان این سرزمین را با مکتب عاشورا آشنا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق علی‌اصغر اسکندری با تسلیت ایام سوگواری بیان داشت: محرم ماه ایثار، از جان‌گذشتگی و فداکاری، عشق و شور و فریاد است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه محرم ماه قیام و پیام است که دل‌های شیدای نیکان و مشتاقان را به سوی مراد و محبوبشان معطوف می‌سازد افزود: ایام حماسه و عاطفه با فرا رسیدن این ماه آغاز می‌شود تا شیفتگان معرفت و عاشقان ایثار را با کاروان کربلا همراه و همنوا سازد تا شور و شعور عاشورایی دیگر بار احیا شود و ارادت علاقه‌مندان به سرور و سالار صاحب‌دلان فزونی یابد و روح انسان‌ها از زندان نفس رهانیده شود.

رئیس بنیاد شهید شهرستان خدابنده ادامه داد: چندین قرن از غروب غریبانه عاشورا و کربلای ۶۱ هجری می‌گذرد و یاد رشادت، پایداری، عدالت‌خواهی، شهامت و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش زنده می‌شود.

اسکندری ادامه داد: ماه محرم ماهی است که انسانیت در آن تجلی یافت و امروز بر ماست که فرزندان این سرزمین را با مکتب عاشورا آشنا کنیم و به آنان کمک کنیم تا مفاهیمی مانند آزادگی، ظلم ستیزی، ایثار، مردانگی، اخلاق و از خود گذشتن را فرا گیرند.

وی به برنامه‌های اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: مراسم عزاداری ایام دهه اول محرم با دعوت از ایثارگران جامعه هدف بنیاد شهید در ۶ تا هشت گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، نصب بنر دهه اول محرم، غبارروبی مزار شهدا، یادواره شهدای خانگی و نمایشگاه فرهنگی در قالب دهه اول محرم در سطح شهرستان انجام می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر