logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۸
[ شناسه خبر : ۳۹۱۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری (س):

عاشورا نماد ایثار است

عاشورا-نماد-ایثار-است-
کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری (س) گفت: عاشورا روزی است که امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مقابل ظلم و فساد حکومت ظالم یزید بن معاویه ایستاند تا ذهن و دل‌های خفته را بیدار کنند.

 زهرا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه عاشورا و تاسوعا، دو رویداد مهم تاریخی در اسلام محسوب می‌شوند اظهار کرد: این رویدادها نه تنها به‌عنوان نمادهای عزاداری بلکه ایثار، جهاد و فداکاری را نیز معرفی می‌کنند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در این دو روز، امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان با تمام وجود خود را فدای اصول اسلام و عدالت نبی اکرم (ص) کردند ابراز کرد: عاشورا روزی است که امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مقابل ظلم و فساد حکومت ظالم یزید بن معاویه ایستادند.

کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری (س) افزود: حضرت زینب (س) با سخنرانی و افشاگری‌های حکومت ظلم سعی کرد ذهن و دل‌های خفته را بیدار کند.

اسماعیلی گفت: امام حسین (ع) با فداکاری خود، اصول اسلامی را حفظ کرد و از خودگذشتگی و ایستادگی در برابر ظلم را بر همه نشان داد. 

وی ادامه داد: این رویداد به عنوان نمادی از فداکاری، استقامت و ایستادگی در برابر ستم و ظلم، در تاریخ اسلام جاودانه شناخته شده است و عاشورا خود نماد ظلم ستیزی است.

کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری (س) تصریح کرد: تاسوعا روزی است که امام حسین (ع) و یارانش از کربلا به سوی کربلای دیگر حرکت کردند و از خودگذشتگی و جهاد تبیین را معنا و مفهمومی دیگر بخشید.

اسماعیلی عنوان کرد: این عمل، نشان از تلاش برای انتشار اصول اسلامی و حفظ عدالت بود. امام حسین (ع) با این حرکت، اهداف خود را به جهنم گسترش داد و این اهداف در کربلا خلاصه نشد و این امام بزرگوار بر اهمیت تبلیغ و تبیین اصول اسلامی برای نجات انسان‌ها تأکید کردند.

وی افزود: عاشورا و تاسوعا نه تنها نمادهایی از فداکاری و ایستادگی در برابر ستم هستند، بلکه نمادهایی از جهاد و تلاش برای تبیین اصول اسلامی و حفظ عدالت به شمار می‌آیند و این دو رویداد، به‌عنوان مکتب فداکاری و جهاد تبیین محسوب می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر