logo
امروز : پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۹۱۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دیوان عالی:

مبارزه با فساد ا‌لویت‌ دولت جدید باشد

مبارزه-با-فساد-ا‌لویت‌-دولت-جدید-باشد
رئیس دیوان عالی با بیان اینکه مبارزه با فساد باید از ا‌لویت‌های دولت جدید باشد گفت: اجرای این امر با کمک دستگاه قضائی محقق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری زنجان؛ محمد‌جعفر منتظری عصر امروز در جلسه شورای قضائی زنجان با تسلیت ایام سوگواری ابا‌عبدلله الحسین (ع) و تاسوعای حسینی اظهار کرد: از اینکه توفیق حضور در پایتخت شور و شعور حسینی در یوم‌العباس پیدا کرده‌ام خداوند را شکرگزارم.

بیشتر بخوانید

وی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام علی فرجی برحق، رئیس کل دادگستری زنجان و همکاران دستگاه قضائی افزود: ما در دستگاه قضائی با برخی دغدغه‌ها مواجه هستیم که مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان عالی قضائی در هفته قوه قضائیه نیز به آن اشاره داشتند عدم اتقان در برخی آرا بود که این فرمایش رهبری بایستی مورد اهتمام همه در دستگاه عدلیه باشد.

رئیس دیوان عالی با اشاره به اینکه دادسراها به لحاظ ساختار اداری برخوردار از قضات کم سن و کم تجربه هستند تاکید کرد: توجه به امر آموزش قضات جوان در دادسراها برای رسیدگی متقن ‌به پرونده‌ها امری ضروری است.

منتظری با بیان اینکه یکی از آسیب‌های دیوان عالی کشور مواجهه با افزایش پرونده‌های طلاق است ادامه داد: قضات در رسیدگی به پرونده‌ها خصوصاً پرونده‌های خانواده دقت بیشتری کنند البته تراکم این پرونده‌ها دلیلی بر عدم دقت در رسیدگی‌ها نیست و انتظار ما از قضات خانواده تلاش و همت مضاعف برای رسیدگی به این نوع پرونده‌ها است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان گفت: شهید رئیسی از خانواده دستگاه قضا و تربیت یافته قوه قضاییه است و در سه سال دوره ریاست جمهوری ولایت مداری، تلاش و پشتکار و ارتباط با مردم از ویژگی‌های این شهید بزرگوار بود.

رئیس دیوان عالی از دیگر اقدامات شهید رئیسی تلاش برای احیای واحدهای تولیدی در دوران ریاست قوه قضائیه حتی در دوره ریاست جمهوری بیان کرد و گفت: شهید رئیسی یک سرمایه بزرگ و نیروی پرکار و جهادی بود که امروز در میان ما نیست.

وی با اشاره به دیدار با رئیس‌ جمهور منتخب گفت: در این ديدار بنده تاکید کردم، بنای دستگاه قضائی حمایت از دولت جدید است و این کار را وظیفه خود می‌دانیم و مسئولان قضائی در استان‌ها نیز در ادامه با دولت جدید همکاری و تعامل داشته باشند.

منتظری با بیان اینکه مبارزه با فساد باید از ا‌لویت‌های دولت جدید باشد گفت: اجرای این امر با کمک دستگاه قضائی محقق خواهد شد و امروز وحدت بین قوای سه گانه برای رفع مشکلات یک امر ضروری است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر