logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۹۱۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه پیام نور ماهنشان:

حضرت علی‌اکبر (ع) الگویی برای جوانان است

حضرت-علی‌اکبر-(ع)-الگویی-برای-جوانان-است
رئیس دانشگاه پیام نور ماهنشان گفت: حضرت علی‌اکبر (ع) دارای ویژگی‌های والایی است که جوانان باید برای زندگی موفق از آنان الگوپذیری داشته باشند.

ابوالفضل شاهمرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: در دوره‌های مختلف اسلام نقش جوانان همواره پررنگ و اثرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم از بدو اسلام نقش جوانان را در جبهه حق علیه باطل تبیین کنیم گفت: اولین شخصی که دعوت پیامبر (ص) به اسلام را پذیرفت حضرت علی (ع) مصداق جوانان در دنیای اسلام بود.

رئیس دانشگاه پیام نور ماهنشان ابراز کرد: ایشان در زمان جوانی اسلام را پذیرفتند و تا پایان حیات خویش نیز در راه اسلام و دفاع از آن حرکت کردند.

رئیس دانشگاه پیام نور ماهنشان اذعان کرد: هر قدر درجه معرفت جوان نسبت به ولایت و شناخت امام حسین (ع) بیشتر باشد بهتر می‌تواند سبک زندگی حسینی را در زندگی شخصی و اجتماعی پیاده کند.

وی با اشاره به اینکه دهه اول محرم از جمله ایامی است که انسان می‌تواند شناخت خود را نسبت به مقام و زندگی امام حسین (ع) بیشتر کند افزود: این شناخت از طریق عزاداری و زیارت حضرت نیز بهتر و راحت‌تر میسر می‌شود.

شاهمرادی بیان کرد: چراکه در احادیث دینی برای زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) و اقامه عزاداری برای حضرت ثواب بسیار زیادی عنوان شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور ماهنشان عنوان کرد: ایشان در دوران نوجوانی به تعبیر قرآن کریم، نماد قوت و مملو از استعدادهای بالقوه برای تعلیم، تربیت و نهادینه‌سازی رفتار مطلوب است.

وی ادامه داد: نوجوانان پیوسته در جست‌وجوی هویت‌یابی مستقل بر اساس فطرت انسانی و معتقد به اهمیت خویش، مساعی اثبات حقایق وجودی و استقرار در مسیر رشد عقلی و استقلال فکری هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور ماهنشان با تاکید بر اینکه نهضت عاشورا همه اجزای الگوی تربیتی برای جوانان را دارا است گفت: از دانشگاهیان، اساتید و دبیران و علی‌الخصوص خانواده‌ها انتظار می‌رود فلسفه قیام امام حسین (ع) و حماسه اربعین حسینی باید برای نسل جوان معرفی شود.

وی گریزی به مسئله انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس به نسل جوان زد گفت: این مسئله نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس دانشگاه پیام‌ نور ماهنشان تصریح کرد: تاثیرگذارترین موضوع برای جوانان زمانی است که امام حسین (ع) حضرت علی‌اکبر را به میدان جنگ فرستاد.

وی با بیان اینکه امام با سه ویژگی حضرت علی‌اکبر (ع) را معرفی می‌کند گفت: بهتر است جوانان به این سه ویژگی توجه ویژه داشته باشند.

شاهمرادی بیان کرد: این سه ویژگی شامل شباهت ظاهری حضرت علی اکبر (ع) به پیامبر اعظم (ص) بود که جوانان نیز باید با الگوبرداری کنند ظاهر خود را بیارایند.

وی ادامه داد: سیرت و منش حضرت  علی اکبر (ع) و نطق ظاهری که همان اصول و فنون مذاکره مورد توجه بود.

رئیس دانشگاه پیام نور ماهنشان اظهار کرد: نطق باطنی که همان اندیشه و تفکر است و جوان می‌توانند با شناخت بیشتر تفکرش را هدایت کند و الگو‌برداری کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر