logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۹۱۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون جهاد کشاورزی ماهنشان خبر داد:

برگزاری کلاس آموزشی در ماهنشان

برگزاری-کلاس-آموزشی-در-ماهنشان
معاون جهاد کشاورزی ماهنشان گفت: حدود ۲۳ کلاس و دوره آموزشی در زمینه‌های پرورش زنبور عسل، کاشت داشت و برداشت گندم و بیماری‌های زراعی و جهش تولید در دیمزارها در ماهنشان اجرا شد.

مهدی حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: حدود ۲۳ کلاس و دوره آموزشی و هفت کارگاه آموزشی در زمینه‌های پرورش زنبور عسل، کاشت داشت و برداشت گندم، مبارزه با آفات و بیماری‌های زراعی، ۱۶ کلاس جهش تولید در دیمزارها، تغذیه باغات، پرورش گل محمدی، پرورش گوسفند، بسته‌بندی محصولات کشاورزی، بازاریابی، کاشت پسته، بیمه محصولات کشاورزی، سرمازدگی و بیماری‌های باغی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید

وی با تاکید بر اینکه این کلاس‌ها و دوره‌ها برای بانوان و آقایان برگزار شد است یادآور شد: در بخش مردان روستایی ۳ هزار و ۵۰۰ نفر روز و در بخش زنان روستایی حدود ۱۰ کلاس و کارگاه با عناوین باغچه‌های خانگی، بازاریابی محصولات کشاورزی و فرآوری محصولات کشاورزی یک هزار و ۲۵۰ نفر روز را شامل می‌شود.

معاون جهاد کشاورزی ماهنشان بیان اینکه تعدادی از دوره‌ها بیشتر مورد توجه کشاورزان قرار دارند افزود: برای پرورش زنبور عسل، گوسفند‌داشتی، بازاریابی و گل‌محمدی، زعفران و کاشت پسته با استقبال زیادی مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه حضور در این دوره‌ها مزایای فراوانی دارد مطرح کرد: از مزایای مهم آن آشنایی با اصول باغی و زراعی و دامی و صدور گواهی برای گرفتن تسهیلات بانکی، برای ایجاد واحدهای کشاورزی و طرح‌های اشتغال‌زایی مورد تاکید است.

حسینی ابراز کرد: این دوره‌ها بیشتر توسط خود سازمان و مرکز تحقیقات استان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تعدادی از دوره‌ها نیز با همکاری سایر نهاد‌ها انجام می‌شود بیان کرد: نیروی انتظامی و کمیته امداد (برگزاری برای مددجویان و سربازان نظام وظیفه)، بنیاد برکت از جمله نهاد‌هایی هستند که در برگزاری دوره‌ها مشارکت می‌کنند.

 معاون جهاد کشاورزی ماهنشان ابراز کرد: کارگاه‌های آموزشی سرشاخه‌کاری و کاشت پسته، تغدیه و بهداشت دام به صورت عملی و مابقی دوره‌ها به صورت تئوری برگزار شده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر