logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۹۱۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

شب، فضای ناامن برای ابهر

شب،-فضای-ناامن-برای-ابهر-
خانواده‌های ابهری در این روزها، به دلایل مختلفی از جمله موضوعات فرهنگی، اجتماعی و حتی عرفی، ابهر را شهری ایمن جهت زیست شبانه نمی‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ خانواده‌های ابهری در این روزها، به دلایل مختلفی از جمله موضوعات فرهنگی، اجتماعی و حتی عرفی، شهری ایمن جهت زیست شبانه نمی‌دانند.

بیشتر بخوانید

 این شهر هنگام غروب آفتاب به بعد که تردد گشت نیروهای انتظامی و راهور در معابر آن کم می‌شود، محلی جهت جولان موتورسواران و ماشین‌سواران جوانی می‌شود که به هیچ وجه حاضر به مراعات محدودیت‌های قانونی جهت تردد در معابر شهری نیستند.

 آن‌ها با دست‌کاری اگزوز موتور و ماشین‌های خود، با گاز دادن، صدایی ناهنجار از خود ساطع کرده و محیطی ناایمن برای خانوارهای شهری فراهم می‌کنند.

زیست شبانه که ارتباط نزدیکی با شرایط اجتماعی و اقتصادی، بافت شهری، امکانات و زیرساخت‌ها و مبلمان شهری دارد این روزها آرامش از خانواده‌های ابهری گرفته شده است.

 مردم ترجیح می‌دهند که با ماندن در منزل و روشن کردن کولر، به جای استفاده از خنکی شبانگاهی شهر، مصرف برق را بالا ببرند اما امنیت خود و خانواده‌هایشان را در معرض درگیری با جوانان موتور و ماشین‌سوار به خطر نیندازند.

یعنی شاید مردم شهر ابهر دلشان بخواهد شب‌های آخر هفته در حالی که کودکانشان در حال فوتبال بازی هستند، دور هم در پارک بنشینند و از خنکی هوا لذت ببرند اما یا احساس امنیت ندارند، یا عرف اجتماعی به آن‌ها اجازه نمی‌دهد یا اصلاً محله‌شان پارک و نور کافی برای شب‌مانی خانواده‌ها ندارد.

در بسیاری از کشورهای حتی خاورمیانه‌ای بخشی از شهر زیست‌شبانه دارد و شهروندان آن شهر یا توریست‌های داخلی و خارجی که شرایط حضور سر کار را ندارند و وقت آزاد دارند می‌توانند تا پاسی از شب در این محیط‌های شبانه که معمولاً رفاهی و تفریحی یا بازارهای شبانه هستند حضور داشته باشند و این همان تجربه‌ای است که در شهر ما ابهر به دلایل مختلف فرهنگی، اجتماعی و عرفی وجود نداشته و همین دلایل همچنان عاملی برای نبود زیست شبانه است.

شاید بد نباشد که دادستان محترم ابهر یا فرماندهی انتظامی را، که این بزرگواران، در این ساعات شبانه که گرما مردم را کلافه کرده است در معابر شهری ابهر تردد داشته باشند تا از وضعیت موتورسواران گروهی و ماشین سواران جوانی که هم ماشین خود را از حالت استاندارد خارج کرده‌اند و هم خود حالت طبیعی ندارند با خبر شوند.

در همین شب‌های گذشته راننده‌ای ابهری که به همراه خانواده‌اش در اثر رانندگی خارج از عرف و قانونی عده‌ای جوان معترض شده بود، که در نهایت روزهاست که در روی تخت بیمارستان خوابیده و خانواده نیز اسیر وضعیت ناگوار سرپرست خانواده است.

امید است که دادستان ابهر و فرمانده انتظامی در این مورد به خصوص ورود ‌کرده و نگرانی خانواده‌های ابهری را از ناامنی شبانه معابر شهر از بین رود.

انتهای خبر/

نظرات
[ نام : ] [ ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶ ]
این موتورسوارا آرامش همه رو گرفتن همه ازاین موضوع شاکین ازدست اینا خواب و استراحت نداریم
فرم ارسال نظر