logo
امروز : جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۹۱۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

قیام امام حسین (ع) مصداق استکبارستیزی است

قیام-امام-حسین-(ع)-مصداق-استکبارستیزی-است
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: صبر و پایداری و تبیین روشنگری در مسیر دفاع علیه باطل از ویژگی‌های قیام امام حسین (ع) بود و حرکت ایشان در مسیر احیای دین مصداق بارز استکبارستیزی است.

حجت‌الاسلام جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه یکی از مسائل خیلی مهم که خود ابا‌عبدالله علیه‌السلام و یاران با وفای ایشان و جریان عاشورا به دنبال آن بودند همان تبیین و روشنگری دین و اهداف شاخص آن است اظهار کرد: اتفاقات شاخصی که در مسیر حرکت امام وجود داشت بیانگر این است که امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان برای تحقق اهداف خود تلاش بسیار کردند و در آخر در این مسیر به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید

 وی با بیان اینکه زمانی که کار به جنگ در میدان رسید امام حسین (ع) تا آخرین لحظه دست از روشنگری و تبیین دین بر نداشتند افزود: چنانچه در روز عاشورا زمانی که یاران با وفای ایشان می‌خواستند وارد میدان نبرد حق علیه باطل شوند اول خود را معرفی می‌کردند و اهداف دشمن را نیز بازگو کرده تا دل‌های تیره آگاه شوند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در میدان نبرد خود ابا‌عبدالله (ع) سخنرانی داشتند اضافه کرد: در این میان کار تبیین و روشنگری را بر نیز انجام می‌دادند که به جز 72 تن یار باوفای ایشان اشخاص دیگر راه رستگاری در دنیا و آخرت را در نظر نگرفتند و بر پسر فاطمه (س) تاختند و بر ایشان جسارت کردند.

جعفری ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین خصوصیات قیام امام حسین (ع) عمل به تکلیف الهی، بیان حق و تبیین حقیقت بود.

وی گفت: مهم‌ترین رسالت بازماندگان واقعه عاشورا از جمله حضرت زینب (س) و امام چهارم شیعیان روایت و بازخوانی حقیقت‌های قیام ابا‌عبدالله است چرا که امروزه دنیا تشنه جهاد تبیین امام حسین (ع) است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در جریان مبارزه حق علیه باطل در روز عاشورا زنان نیز تکالیفی بر دوش داشتند و وظیفه اصلی آنها دفاع از حق و پیروی از ولایت بود.

جعفری گفت: صبر و پایداری و تبیین روشنگری در مسیر دفاع علیه باطل از ویژگی‌های قیام امام حسین (ع) بود و حرکت ایشان در مسیر احیای دین مصداق بارز استکبارستیزی است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر