logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۹۱۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:

دامپزشکی بر ذبح دام در یوم‌العباس نظارت‌ می‌کند

دامپزشکی-بر-ذبح-دام-در-یوم‌العباس-نظارت‌-می‌کند
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: شهرداری با هیات‌های مذهبی به توافق رسیده‌ و دامپزشکی فقط بحث نظارت بر ذبح دام در یوم‌العباس را انجام می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از روابط عمومی؛ محمد‌باقر حاج‌کاظمی، در واکنش به یکی از مکان‌های تعیین شده از سوی شهرداری برای نگهداری دام در زنجان اظهار داشت: در این راستا ۲۵ ناظر بهداشتی و ۱۰ ناظر شرعی بر روند ذبح دام نظارت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از مراکز نگهداری دام در مرکز شهر است و این موضوع موجب گله‌مندی شهروندان شده است، افزود: در این راستا شهرداری با هیات‌های مذهبی به توافق رسیده‌ است و ما فقط بحث نظارت را انجام می‌هیم و هر نقطه‌ای را که شهرداری اعلام کند ما موظف هستیم که همکاری لازم را با این ارگان داشته باشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه موضوع گلایه شهروندان موردی است و این مکان‌ها تحت نظارت هستند، به هرحال این ذبح صورت خواهد گرفت و همکاران شهرداری هم بلافاصله بعد از انجام ذبح بحث شستشو را انجام خواهند داد، افزود: شهرداری ۶ نقطه را برای ذبح دام در نظر گرفته است که همکاران ما هم در این ۶ نقطه حاضر و بر روند ذبح دام در مراسم دسته عزاداری حسینیه نظارت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه نظارت‌های ما در مکان‌های مشخص شده به دو صورت خواهد بود، ادامه داد: یکی بحث ذبح دام است به طوری که ذبح دامی که صورت می‌گیرد باید سالم باشد و بعد از انتقال به کشتارگاه و نظارت ناظران بهداشتی و شرعی و در نهایت بعد از قطعه‌بندی و... تحت نظارت همکاران دامپزشکی است.

حاج‌کاظمی با بیان اینکه به هرحال شهرداری چند نقطه را در نظر گرفته است و ما باید همکاری کنیم، گفت: از امروز همکاران ما در میادین عرضه دام حضور یافته و بر خرید دام سالم در نقاط مشخص شده نظارت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان این مطلب که اگر دامی بیمار باشد علامت خورده و اجازه ذبح داده نمی‌شود، بیان داشت: توصیه می‌شود مردم برای خرید دام از مکان‌های که تحت نظارت اداره‌کل دامپزشکی هستند دام خریداری کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر