logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۹۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

مشغولان به دنیا روحیه انقلابی را تندروی می دانند/رزمندگی پایان پذیری ندارد

مشغولان-به-دنیا-روحیه-انقلابی-را-تندروی-می-دانند-رزمندگی-پایان-پذیری-ندارد

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی افراد آنچنان مشغول دنیا شده اند که جهان را خشونت طلبی،روحیه انقلابی را تندروی و دلسوزی برای انقلاب را تخریب کرده و به دامن کفر پناه برده و پناهنده شدند.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام ابوالقاسم دولابی در همایش پیشکسوتان و طلایه داران دفاع مقدس استان زنجان اظهار داشت:رسول گرامی اسلام فرمودند:"آنچه برای انسان می ماند نیت و هدف اوست، کار شهدا اگر ارزشمند بوده و هست به دلیل نیت آنها است و اگر این نیت در دل کسی که از کاروان شهدا باز مانده است،موج بزند مقام او از مقام شهدا پایین تر نیست.

وی افزود: کسانی که به این آیه شریفه که پروردگار ما الله است اعتقاد داشت و باور و اعتقادی را در دل خود پروارند و به پای اعتقاد ایستادند اینها شایستگی دارند که ملائک الله به آنها نازل شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به معنای استقامت در سوره فصلت،گفت: استقامت ورزیدن به معنای استقامت از ماده قیام گرفته شده است و تلاش برای ایستادن است که در ترجمه فارسی ایستادگی است.

حجت الاسلام دولابی ادامه داد: کسانی که به این باور رسیدند که پروردگار ما الله است و بر روی پا ایستاده و آماده حرکت شدند موفق می شوند اما کسانی که زود خسته و از ادامه راه منصرف می شوند و در مسیر راه ترجیح می دهند بنشیند و زمینگیر می شوند اینها از کاروان شهدا جا مانده اند، اما کسانی که استقامت را پیشه کنند از کاروان شهدا جا نمانده اند.

وی گفت: اگر باورهایی که بر اساس آنها انقلاب شکل گرفته و پشت سر امام حرکت و پرچم را بالا نگه داشته شد،انسانی آن باورها از دست بدهد آن شخص توانایی مقاومت در برابر امواج شیاطین را از دست داده و خسته می شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این فرد می گوید آیا ایستادگی کافی و هزینه دادن بس نیست.

حجت الاسلام دولابی با بیان اینکه شیاطین و شیطنت صفتان تلاش می کنند تا این افراد از راه باز بمانند که امام حسین (ع) نمونه برجسته این آیه شریفه است،گفت: خیلی ها پیشنهاد کنار آمدن با یزید را به امام حسین (ع) دادند.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) فرمود:من را مخیل به کشته شدن و ذلت پذیرفتن کرده اند تا از هدف خود عقب نشینی کنم که این ذلت برای من است، مومن اجازه نمی دهد دشمن خدا او را به زانو درآورد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: امام باقر (ع)فرمود وقتی شیطان می گوید از پیش رو می آیم به منزله آخرت است و یاد مرگ و قیامت از ذهن انسان ها پاک شده و نسبت به آینده پرخطر بی تفاوت شوند.

حجت الاسلام دولابی پشت سر را دنیا از دیدگاه امام باقر (ع) عنوان کرد و گفت: شیطان دنیا را در نظر انسان ها زیبا می کند تا همه چیز را فراموش کند.

وی با بیان اینکه شیطان می گوید با بندگان کاری می کنم که خوب ها در دیدگاه آنها زشت شود و امور زشت در نگاهشان زیبا جلوه کند، افزود: توجه به دنیا، فراموشی آخرت و واژگون شدن ارزش ها کار شیطان است که در صورتی که فردی دچار این خصایص شود، اهل شکر نخواهند بود.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی افراد آنچنان مشغول دنیا شده اند که جهان را خشونت طلبی،روحیه انقلابی را تندروی و دلسوزی برای انقلاب را تخریب کرده و به دامن کفر پناه برده و پناهنده شدند.

حجت الاسلام دولابی استقامت را شرط قرار گرفتن در کاروان سید الشهدا (ع) عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مزار شهدای گمنام استان زنجان احیا شده و هر روز دلدادگان در مزار شهدا حضور یافته و نیازهای معنوی خود را کسب می کنند.

وی گفت: هر گاه آمریکای جنایتکار دست از دشمنی برداشت می توان گفت رزمندگان می توانند آرامش داشته باشند، اما امروز کافی است که جوانی که دارای بنیه اعتقادی ضعیف است، یک ساعت در پای ماهواره بنشیند دین و ایمان خود را از دست می دهد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تا وقتی کمپین بد حجابی و بی حجابی راه اندازی می شود، رزمندگی به پایان نرسیده است و همراهی با شهدا ادامه دارد، شهدای مدافع حرم نشان دادند که فرصت برای رزمندگی باقی است.

حجت الاسلام دولابی وصیت نامه شهید حججی را برگرفته از تعلیم این شهید گرانقدر از قیام عاشورا و امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: شهید حججی

سردار جهانبخش کرمی نیز در ادامه جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: برگزاری این همایش و شعر خوانی حاج مهدی رسولی موجب شد تا پیشکوستان دوران دفاع مقدس به یاد شب های قبل و عملیات را تداعی کنند.

وی افزود: تک تک شما هم یاد شلمچه، خرمشهر و دفاع مقدس افتادید و یاد شهدا نمایان شد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند:" من از دور دست و بازوی قدرتمند شما را می بوسم و به این بوسه افتخار می کنم".

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: اگر فتنه دیگری ایجاد شود اگر تهدید دشمنان علملیاتی شود دفاع مقدسی و شلمچه ای از ولایت، خون شهدا و نظام اسلامی دفاع می کنیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر