logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۹۱۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده مردم شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی:

ارتقاء زیر‌ساخت جاده‌ها جزو اولویت‌ها است

ارتقاء-زیر‌ساخت-جاده‌ها-جزو-اولویت‌ها-است
نماینده مردم شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیرساخت جاده‌های شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان باید در راس امور قرار داشته باشد، گفت: در تلاش هستیم تا چهار سال آینده موضوع زیرساخت راه‌ها به شاخص میانگین کشوری که قریب به ۸۵ تا ۹۰ درصد است، برسد.

سید جمال موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با اشاره به اینکه توسعه هر منطقه‌ای در گرو زیرساخت‌های آن منطقه است، گفت: عمده‌ترین زیرساختی که در حوزه انتخابیه ماهنشان نیاز به بازسازی و سرمایه‌گذاری دارد بحث راه‌ها و جاده‌های شهرستان است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه بحث زیرساخت جاده‌ها باید در رأس امور قرار داشته باشد خاطرنشان کرد: از جمله جاده‌های ارتباطی و استراتژیک زنجان به دندی، تکاب و جاده راهبردی زنجان-نیک‌پی، ماهنشان به اتوبان و همچنین شریان‌ها و آنتن‌های روستایی نیاز به بازسازی دارند.

نماینده مردم شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این زمینه توانستیم گام‌های تأثیرگذاری برداریم گفت: این شرایط  توسعه همه جانبه به وجود آورد که در قسمت‌های مختلف شهرستان‌های حوزه انتخابیه ایجاد نشده بود و بیشتر موضوعاتی مانند روکش آسفالت مورد توجه قرار داشت.

وی مطرح کرد: در شهرستان ایجرود در شاخص‌های توسعه منطقه‌ای وضعیت راه‌هایی با جمعیت زیر ۲۰ خانوار ۱۰۰ درصد است اما این شاخص در شهرستان ماهنشان در حدود ۷۵ درصد قرار داد.

موسوی با اشاره به اینکه باید راه‌ها به صورت همه‌جانبه مورد بررسی و توجه قرار داشته باشد ابراز کرد: در این زمینه اقداماتی انجام شده و دیدارهای متعددی با معاون وزیر راه انجام شده و با توجه به اعتباراتی که در تملک  و دارایی شهرستان قرار دارد از جمله ۳ درصد نفت، توازن و اعتباراتی که می‌تواند انجام شود بیشتر در موضوع راه اتفاق افتاده است.

وی ابراز کرد: منطقه انگوران درصد بالایی از حقوق دولتی معادن را به خود اختصاص داده که این حقوق حق مسلم مردم این منطقه است که توسعه زیرساخت‌های این منطقه نیز باید مورد توجه واقع شود.

نماینده مردم شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه فوق پیگیری‌ها و اقدامات جدی در خصوص بودجه‌ انجام شده است، بیان کرد: در تلاش هستیم تا چهار سال آینده موضوع زیرساخت راه‌ها به شاخص میانگین کشوری که قریب به ۸۵ تا ۹۰ درصد است، برسد.

وی گریزی به مسئله عمران روستایی زد و عنوان کرد: در زمینه زیرساخت‌های روستایی، طرح‌های هادی روستا و بحث آسفالت‌ریزی معابر روستایی حوزه‌های انتخابیه نیز گام‌هایی برداشته شده و مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع برای معابر روستایی ماهنشان مورد تایید قرار گرفته است و از محل اعتبارات مناطق محروم نیز اعتباراتی برای این امر تعلق گرفته است.

موسوی با اشاره به اینکه ساخت و احداث استخر‌های معیشتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد ابراز کرد: توجه به معیشت و اقتصاد کشاورزان می‌تواند زمینه رونق، بخش کشاورزی را مهیا کند و باید در این زمینه جدی بود.

وی یادآور شد: احداث استخرهای معیشتی از کارهای مهمی است که می‌تواند به اقتصاد کشاورزان کمک کند و پیشنهاد می‌شود با برنامه‌ریزی و تامین اعتبار ۱۰ استخر در مناطق مختلف حوزه‌های انتخابیه اجرا شود که رایزنی‌های آن با وزیر جهاد کشاورزی انجام شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر با بیان اینکه ایجاد استخر‌های معیشتی توسعه و رونق را برای کشاورزان منطقه به ارمغان خواهد آورد افزود: جمع‌آوری آب‌های سطحی که در زمان غیر کشاورزی جاری بوده و از دسترس کشاورزان خارج می‌شود می‌تواند با ایجاد استخرهای مورد نظر زمینه سهولت کشاورزی و توسعه آن در منطقه را ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه ورزش در حوزه‌های انتخابیه نیز امری مهم تلقی می‌شود عنوان کرد: برای چمن مصنوعی در هر دو شهرستان از وزیر ورزش و جوانان موافقت گرفته شده که به هر تعداد زمین که مقدمات اولیه شامل اخذ زمین، زیرسازی و بتن‌ریزی توسط دهیاران انجام شود.

موسوی خاطرنشان کرد: اداره ورزش و جوانان چمن‌های مصنوعی را نصب کند و ارزش ریالی هر چمن مصنوعی نزدیک یک میلیارد تومان است که در این مورد اقداماتی توسط معاون امور روستایی استانداری اقداماتی انجام شده است که در سال ۱۴۰۳ شاهد افتتاح حداقل ۲۰ زمین چمن مصنوعی در دو شهرستان باشیم.

وی همچنین گریزی به صنعت آبزی‌پروری در شهرستان ماهنشان زد و بیان کرد: در مورد حل مشکلات آبزی‌پروان نیز با منابع آب استان و شهرستان مذاکراتی انجام شده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر