logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۹۱۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس مسائل منطقه مطرح کرد:

لزوم آشنایی وزیر خارجه از شرایط منطقه

لزوم-آشنایی-وزیر-خارجه-از-شرایط-منطقه-
کارشناس مسائل منطقه گفت: وزیر خارجه پیشنهادی دولت چهاردهم هم وزیر خارجه داخل و هم وزیر خارجه کشورهای مقاومت است پس باید از شرایط منطقه شناخت کافی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حسن هانی‌زاده، در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی راه‌دانا؛ با اشاره به اینکه رئیس جمهور منتخب در انتخاب وزیر امور خارجه باید دقت بالایی داشته باشد، گفت: باید وزیر خارجه‌ای در تراز شهید امیرعبداللهیان که توانست در طول ۳ سال گذشته با دیپلماسی فعال خود محور مقاومت را تقویت کند، به مجلس معرفی شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه بسیاری از رهبران مقاومت فلسطینی اعتقاد داشتند که شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورهای مقاومت بود، ادامه داد: وزیر خارجه آینده باید با الگویی همچون شهید امیرعبداللهیان و به دور از تعصبات جناحی و حزبی انتخاب شود.

هانی‌زاده با بیان اینکه در شرایط کنونی منطقه با یک بحران ۹ ماهه مواجه است، تصریح کرد: وزیر امور خارجه آینده باید در تراز بالایی از شناخت نسبت به مسائل منطقه برخوردار باشد و کمک کند تا مسئله فلسطین در کانون توجهات جهانی قرار داشته باشد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه در حال حاضر وزیر امور خارجه دولت چهاردهم، هم وزیر خارجه داخل و هم منطقه است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود در ۲ ماه آینده اسرائیل به لبنان حمله کند، وزیر خارجه ایران باید در چنین شرایطی نقش مهمی را در عرصه منطقه و بین‌الملل ایفا کند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر