logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۹۱۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

مشارکت مردم بزرگ‌ترین سرمایه دولت است

مشارکت-مردم-بزرگ‌ترین-سرمایه-دولت-است-
امام جمعه خرمدره گفت: مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف نعمت است و این امر بزرگترین سرمایه دولت محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه های این هفته خرمدره با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: باید نسبت به حفظ دین در جامعه حساس بود و همین حساسیت مبنای امر به معروف و نهی از منکر است. 

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین فلسفه قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود ابراز کرد: معیار حسینی بودن واقعی جامعه توجه به این دو فریضه مهم است و ترک امر به معروف موجب فساد در زمین می‌شود.

امام جمعه خرمدره با اشاره به اینکه انتخابات و اصل حضور و مشارکت تقریباً 50 درصدی یک پیروزی برای نظام اسلامی و مردم عزیز است اضافه کرد: این حضور نشان داد که مردم نسبت به اصل نظام تعلق خاطر دارند و عدم حضور به معنای نقد به برخی عملکردها یا برنامه‌ها است.  

 وی بیان کرد: چنانچه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند؛ برخی دوره‌ها، دوره کم کاری دولت‌ها بوده؛ دهه ۹۰ دهه پیشرفت خیلی خوبی برای ما نبود.

زاهدی‌پور گفت: «احیای اعتماد و امید در مردم، به‌ویژه در جوان‌ها» این موضوع سرفصل مهمّی بود که رهبر معظّم انقلاب، در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت سیزدهم ایراد فرمودند. 

وی عنوان کرد: بنابراین دولت چهاردهم هم باید همان مسیر و هدف را ادامه دهد و مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ مسئله‌ی احیای اعتماد مردم و امید مردم هم بسیار چیز مهمّی است؛ چون اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه‌ی دولت است. 

امام جمعه خرمدره تصریح کرد: حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف بزرگ‌ترین سرمایه برای دولت است که بتواند اعتماد مردم را جلب کند که البتّه این موضوع یک مقداری آسیب دیده و بایستی ترمیم شود و این را و راهکارش هم این است که حرف و عمل مسئولان یکی باشد.

زاهدی‌پور ابراز کرد: پس اعتماد موجب امید است و امید موتور پیشران ابعاد مختلف جامعه است. به ویژه که باز به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما در جنگ رسانه با دشمن هستیم و نیاز به جهاد تبیین و روایتگری مناسب داریم.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر