logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۹۱۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ایجرود:

مکتب امام حسین (ع) مدرسه آزادگی است

مکتب-امام-حسین-(ع)-مدرسه-آزادگی-است
امام جمعه ایجرود مکتب امام حسین (ع) را برترین مدرسه آزادگی دانست و گفت: مکتب حسینی، انسان‌ساز است و درس آزادگی، انسانیت، معرفت، وفا، صبر و شجاعت را با تمام وجود معنا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حجت‌الاسلام محمد زرینه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایجرود با اشاره به جمله امام موسی صدر گفت: امام حسین (ع)، سه گروه دشمن دارند که عبارتند از کسانی که امام را شهید کردند؛ این گروه کم‌خطرند، چون هدفشان فقط جسم امام بود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: کسانی که تلاش کردند آثار و قبر امام را از بین ببرند، مانع از رفت‌ و آمد زائران شدند و مجاوران را آزار دادند؛ خطر این گروه از اولی بیشتر است، گرچه به مقاصد شوم خود نرسیده و کاری از پیش نبردند.

امام جمعه ایجرود گفت: کسانی که کوشیدند اهداف و ابعاد قیام کربلا را تحریف کنند و آن را به ابزاری برای کسب درآمد خود تبدیل کنند؛ خطرناک‌ترین گروه همین‌ها هستند که هدف نهضت را از بین بردند.

وی  در ادامه به نقاط اشتراک قیام حسینی با مهدوی اشاره کرد و گفت: قیام جاودانه کربلا، سراسر درس و عبرت برای یاری رساندن به امام زمان (عج) است و واقعه عاشورا با انتظار مهدوی، پیوند دارد و دو جبهه حسینی و مهدوی، دارای مختصات شبیه به هم هستند.

وی فرا رسیدن سالروز شهادت امام سجاد(ع) را تسلیت گفت و افزود: حضرت زین‌العابدین(ع)، حماسه‌ساز واقعه کربلا و تداوم‌بخش مسیر هدایت امامت هستند.

خطیب جمعه ایجرود با اشاره به سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان گفت: این نهاد انقلابی با دیدگاه بلند صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام، به وظایف قانونی و رسالت‌های تاثیرگذار خود عمل می‌کند و همیشه بی‌طرفی خود را ثابت کرده است.

وی با اشاره به روز بهزیستی و تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی، بازوی مهم تحقق عدالت اجتماعی در کشور محسوب می‌شود. 

امام جمعه ایجرود، منتخب مردم را رئیس جمهور همه ملت ایران دانسته و گفت: منتخب مردم باید مورد احترام تمام گروه‌های اجتماعی و سیاسی باشد. انتظار از رئیس جمهور منتخب این است که در جهت تقویت همدلی میان همه جریان‌ها و بهره‌گیری از توانمندی‌های آنان بکوشد و با تدبیر و برنامه‌ریزی، رقابت‌های انتخاباتی را به همکاری‌های اجرایی تبدیل کند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر