logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۹۱۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی سلطانیه مطرح کرد:

آتش‌سوزی در گندمزارهای سلطانیه

آتش‌سوزی-در-گندمزارهای-سلطانیه
مدیر جهاد کشاورزی سلطانیه با بیان اینکه توجه نکردن به هشدارها باعث آتش‌سوزی می‌شود، گفت: بی احتیاطی رخ داده در طول ماه اخیر سبب آتش‌سوزی در گندمزارهای سلطانیه شد.

هادی یاسر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری برخی شهروندان موجب آتش‌سوزی می‌شود، گفت: پنج هکتار زمین گندم و جو بصورت پراکنده دچار آتش‌سوزی شده که مهار شد.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه برخی از شهروندان یا کشاورزان نسبت به آتش‌سوزی بی‌احتیاطی می‌کنند، عنوان کرد: آتش‌سوزی اخیر توسط کمباین‌کار بود که ته سیگار خود را به زمین انداخت و موجب خطر شد اما آتش سریعاً نیز مهار شد.

مدیر جهاد کشاورزی سلطانیه ادامه داد: با توجه به اینکه فصل برداشت بوده و مزارع به هم چسبیده است، و همینطور باد شدیدی می‌وزد امکان گسترش فاجعه بسیار است.

وی با اشاره به اینکه از تمامی شهروندان و کشاورزان خواستاریم نکات ایمنی را رعایت کنند، اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های طولانی و منظم سال جاری شاهد افزایش محصول هستیم.

یاسر اذعان کرد: آتش زدن بقايای زراعی آسيب جدی به ساختمان خاک، منابع آبی، محيط زيست، ميكروارگانيسم‌ها، مواد آلی و معدنی خاک وارد می‌كند و علاوه بر آن مشكلات زيست‌محيطی برای مردم، اكوسيستم منطقه و خسارت اقتصادی در پی دارد و زحمات 9 ماهه ديگر كشاورزان را از بين می‌برد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر