logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۹۱۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماهنشان:

صیفی‌کاران ماهنشانی رصد می‌شوند

صیفی‌کاران-ماهنشانی-رصد-می‌شوند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماهنشان با بیان اینکه صیفی‌کاران ماهنشانی رصد می‌شوند گفت: از صیفی‌کاران شهرستان از ابتدای فصل کاشت صیفی‌جات بازدید به عمل می‌آید.

حسینعلی ملکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: بازدید مشترک کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان با نمایندگان محیط زیست و منابع طبیعی جهت صدور اخطاریه به صیفی‌کاران برای جمع‌آوری پسماندهای کشاورزی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی بیان کرد: این طرح از ابتدای فصل کاشت صیفی‌جات در سطح شهرستان ماهنشان و بیشتر در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن اجرا می‌شود.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماهنشان با بیان اینکه هدف از این طرح، آموزش کشاورزان در خصوص مضرات پسماندهای باقیمانده از صیفی‌کاری بر سلامت است گفت: با دادن اخطاریه به کشاورزان برای جمع‌آوری این پسماندها بعد از برداشت محصول انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این بازدیدها بعد از برداشت محصول نیز انجام خواهد شد گفت: در صورت مشاهده پسماندهای جمع‌آوری نشده فرد متخلف با نامه مشترک بین این ادارات مذکور به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.

ملکی اذعان کرد: سالانه از طریق وجود این پسماند‌ها آسیب‌های فراوانی به محیط زیست می‌رسد.

وی عنوان کرد: علاوه بر این، فهرست رو به رشد نگرانی‌ها این است که محصولات پلاستیکی اغلب حاوی تعداد بی‌شماری از افزودنی‌های سمی هستند که طی تولید مشخص می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماهنشان با بیان اینکه پلاستیک‌های بازیافتی می‌توانند حاوی سطوح بالایی از مواد افزودنی باشند گفت: وجود این پلاستیک‌ها خطر بیشتری برای سلامت انسان و محیط زیست ایجاد می‌کنند.

وی ابراز کرد: این امر بر نیاز فوری به محدود کردن تولید، مصرف پلاستیک و استفاده از افزودنی‌های شیمیایی خطرناک تاکید دارد.

ملکی تاکید کرد: دستیابی به این امر مستلزم اجرای سیاست‌های سخت‌گیرانه برای کاهش پیامدهای فاجعه‌بار زیست محیطی است.

وی ادامه داد: محققان اظهار کردند اقداماتی مانند کاهش مصرف و تغییر در طراحی محصول، بیش‌ترین تاثیر مثبت را برای محدود کردن آلودگی پلاستیکی دارد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر