logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۹۱۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهنشان:

واقعه عاشورا، وجدان‌های خفته را بیدار کرد

واقعه-عاشورا،-وجدان‌های-خفته-را-بیدار-کرد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهنشان گفت: امام حسین (ع) با حرکت عظیم و بی‌بدیل عاشورا ضمن رقم زدن یک دانشگاه بزرگ برای امت نبی مکرم اسلام (ص)، پایگاه تزویر را درهم کوبید و وجدان‌های خفته را بیدار کرد.

حجت‌الاسلام روح‌الله رحمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: امام حسین (ع) جانش را تقدیم کرد تا جهل ملت را به بینش بدل کند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا (ع) با حرکت بصیرت‌آفرین در برابر تزویر و بی‌دینی علم برافراشتند گفت: ایشان خواستند امت به خواب رفته را متوجه یک فاجعه بزرگ کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهنشان مطرح کرد: حضرت در شرایطی عَلَم مخالفت با یزید را برافراشت که کسی جرأت هیچ‌گونه مخالفتی با امپراتوری او را نداشت، بلکه سایر حکام کشورهای دیگر نیز در برابر قدرت وی مرعوب بودند.

وی با اشاره به اینکه آن امام همام برای آزادی اندیشه‌ها از یوغ تفکرات غلط و ناصواب مرجئه و اباحه‌گران جان شیرین خود و خانواده‌اش را در معرض خطری هولناک قرار داد گفت: خطر فرقه ضاله‌ مرجئه در حال فراگیری بود.

رحمانی افزود: از طرفی کسی که ادعای جانشینی رسول الله (ص) را داشت، آشکارا مرتکب گناه کبیره مثل شراب‌خواری می‌شد و همنشین سگ و بوزینه بود و هیچ اهمیتی به شعائر اسلامی نداشت.

 وی با اشاره به اینکه امت رسول الله (ص) نیز هیچگونه اهمیتی به این مسائل ندادند بیان کرد: سیدالشهدا (ع) چاره کار را در آن دید که برای امر به معروف و نهی از منکر در راستای بیداری اسلامی به مسلخ شهادت حرکت کند. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهنشان تصریح کرد: امام شهید ما دیدند که دیگر منبر و سخنرانی کارساز نیست.

وی خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) با حرکت عظیم و بی‌بدیل عاشورا ضمن رقم زدن یک دانشگاه بزرگ برای امت نبی مکرم اسلام (ص)، پایگاه تزویر را درهم کوبید و وجدان‌های خفته را برای بهتر دیدن مسائل پر اهمیت بیدار کرد.

رحمانی با تاکید بر اینکه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) به جامعه بشری آموخت که اگر حیثیت و اصل دین در خطر باشد، باید هر چه دارید را تقدیم کنید گفت: برای اعتلای پرچم توحید باید جانانه وارد میدان شد.

وی اظهار کرد: سرور و سالار شهیدان با هوشمندی تمام، قدم به قدم از مدینه تا کربلا ضمن بیان خصوصیات قیام خویش مبانی اسلام را برای مردم تبیین کردند و برخی خواص پایشان لنگ شد و از امام زمان خود عقب ماندند.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهنشان با اشاره به اینکه عده‌ای نیز ایشان را نصیحت می‌کردند که به سوی این قیام خونین و هولناک نرود گفت: کربلا سراسر درس ایستادگی و مقاومت و پایداری است و برای عبور از بحران‌های گوناگون جهت رسیدن به تمدن مهدوی بسیار حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: امام حسین (ع) موفق شدند پایه‌های حکومت چندین ساله اموی را سست و نابود کنند که قیام های مختلف بعد از عاشورا گواه این مطلب است. 

رحمانی با تاکید بر این مطلب که امروز نیز در عصر کنونی شعار جبهه مقاومت و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برگرفته از حرکت امام شهید و سرور آزاد مردان جهان است افزود: بر هیچکس پوشیده نیست باب شهادتی که امام حسین (ع) گشود، یک برگ برنده برای آزادی خواهان علی‌الخصوص جامعه شیعی هست و با چنین مکتبی بن‌بستی وجود ندارد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر