logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۹۰۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نائب رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی:

بیمه برخی کارگران ابهری قطع شد

بیمه-برخی-کارگران-ابهری-قطع-شد
نائب رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گفت: انجمن صنفی کارگری نزدیک ۲ هزار و ۸۰۰ نفر عضو و ۲ هزار و ۳۵۰ نفر بیمه شده داشت، که طی دو سال گذشته، بیمه بسیاری از کارگران به دلایل مختلف قطع شده است.

محمد بابایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ در خصوص فعالیت تشکل‌های صنفی گفت: انجمن‌های صنفی و شرکت‌های تعاونی کارگران ساختمانی طبق ماده ۱۳۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارگران که خود متضمن حفظ منافع جامعه نیز است تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به بند ۷ ماده ۶ گفت: این ماده به همکاری در تأسیس، تقویت گسترش شرکت‌های تعاونی و صندوق‌های قرض‌الحسنه و تلاش در جهت تأمین امکانات رفاهی اعضا با رعایت مقررات مربوط به آن اشاره می‌کند.

نائب رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان ابهر افزود: انجمن صنفی کارگری در شهرستان ابهر در سال ۱۳۹۴ تشکیل شده و نزدیک ۲ هزار و ۸۰۰ نفر عضو و ۲ هزار و ۳۵۰ نفر بیمه شده داشت، که طی دو سال گذشته، بیمه بسیاری از کارگران به دلایل مختلف و بدون توجیه از سوی تأمین اجتماعی قطع شده است که مورد انتقاد جامعه کارگری است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ در کنار انجمن صنفی برای حمایت و انجام کارهای اقتصادی شرکت تعاونی تأمین نیاز استادکاران صنفی هم تشکیل شد که هدف آن ساماندهی کارگران ساختمانی و حمایت از کارفرما، پیمانکار و استادکار است‌.

بابایی با تأکید بر اینکه این شرکت تعاونی مورد حمایت مسئولان شهرستان قرار نگرفت، گفت: طبق ماده چهار قانون نظام مهندسی، تمام کارگران ساختمانی برای استفاده از مزایای بیمه تأمین اجتماعی باید دارای کارت مهارت فنی باشد‌. 

وی یکی دیگر از مشکلات جامعه کارگری را موضوع قیمت‌گذاری در این صنف دانست و گفت: در انجمن صنفی بر حسب مهارت و رتبه، عرف بازار کار، تورم، قیمت منطقه‌ای، مشاغل ساختمانی قیمت‌گذاری می‌شود. اما کارگران مطیع این قیمت‌ها نیستند ‌و قیمت‌های را خود تعیین می‌کنند و منجر به هرج و مرج و سردرگمی کارفرما و ساختمان‌سازان شده‌اند‌.

نائب رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان ابهر بیان داشت: باید اقدامات به گونه‌ای باشد که کارگر واقعی شناسایی شده و بتواند از مزایای بیمه تأمین‌ اجتماعی برخوردار شود. 

وی با اشاره به اهداف شرکت تعاونی‌‌ها گفت: این شرکت تعاونی‌ها طبق ماده ۱۸ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، مسئولیت تعیین هویت، طبقه‌بندی مهارت، کاریابی، معرفی کارجویان به کاربران، معرفی کارگران استادکاران به مراکز فنی‌‌ و حرفه‌ای، پیگیری و درمان بازنشستگی را بر عهده دارند. 

بابایی اظهار امیدواری کرد: تلاش‌مان در راستای جلب اعتماد و رضایت طرفین قرارداد، کارفرما و کارگر ساختمانی، ارتقاء سطح کیفی و کمی ساخت‌ و ساز، ارزش گذاشتن به وقت، زحمت و کرامت انسانی و اجتماعی طرفین است. 

وی در پایان از کارفرمایان و سازندگان ساختمان درخواست کرد: برای تأمین نیروی انسانی ماهر، نیمه‌ماهر و ساده مورد نیاز خود به دفتر شرکت تعاونی تأمین نیاز کارگران و استادکاران ساختمانی شهرستان ابهر مراجعه کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر