logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۹۰۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دومین آفرین‌واره راوی عشق خبر داد:

برگزاری بین‌المللی دومین آفرین‌واره عشق در زنجان

برگزاری-بین‌المللی-دومین-آفرین‌واره-عشق-در-زنجان-
رئیس دومین آفرین‌واره بین‌المللی راوی عشق گفت: دومین آفرین‌واره بین‌المللی راوی عشق در استان زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ اصغر حاج علی اکبری روز چهارشنبه در نشست خبری دومین آفرین‌واره بین‌المللی راوی عشق (فیلم و عکس) با بیان اینکه استان زنجان در قالب قرارگاه شهیدآوینی، ۶ برنامه فرهنگی را پیش‌بینی کرده که قابل اجرا خواهد بود اظهار کرد: یکی از این برنامه‌ها دومین آفرین‌واره عکس و فیلم راوی عشق است که به صورت ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها، علاقه‌مندی‌ها، برنامه‌های موازی و طبق تصمیمات اخذ شده این برنامه به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: دومین آفرین‌واره بین‌المللی راوی عشق یک رویداد ارزش آفرین برای استان محسوب می‌شود.

وی ابراز کرد: آفرین‌واره در دو بخش فیلم و عکس تنظیم شده است که از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ تیر ماه در زنجان با حضور عکاسان ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود. 

حاج علی‌اکبری ابراز کرد: این برنامه در بخش عکاسی و عکاسی حرفه‌ای با دوربین حرفه‌ای و پویش مردمی عکاسی با تلفن همراه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: آفرین‌واره با مشارکت زینبیه و حسینیه اعظم زنجان بر‌گزار خواهد شد.

دبیر آفرین واره در این نشست با بیان اینکه ۷۸ عکاس ملی و بین‌المللی جلوه‌های برنامه ویژه محرم را در زنجان پوشش خواهند داد اظهار کرد: سال گذشته اولین سوگواره ملی در بخش عکاسی برگزار شد که با بازخوردهای خوبی همراه بود.

فرید احدیان ابراز کرد: علت نام‌گذاری این برنامه آفریدن و خلق کردن هنر از جلوه‌های ماه محرم است.

دبیر آفرین‌واره با اشاره به اینکه اقدامات اولیه این آفرین‌واره از فروردین ماه امسال آغاز شد ابراز کرد: قبل از فراخوان ملی، فراخوان بین‌المللی به کشورها ارسال شد که به ۲۶ عکاس از ۱۷ کشور درخواست داده شد که ۱۳ عکاس، منتخب موفق به حضور در این آفرین‌واره شدند. 

احدیان گفت: در بخش فیلم کوتاه هم ۱۶ گروه دو نفره درخواست شد که ۱٠ گروه سه نفره انتخاب و در بخش ملی هم ۱۲۶ عکاس از ۲۴ استان درخواست حضور داشتند که براساس نظر هیأت انتخاب، ۳۳ عکاس از ۱۸ استان در این آفرین‌واره حاضر خواهند شد.

وی ادامه داد: ۳۳ عکس منتخب از آفرین‌واره سال گذشته، در قالب نمایشگاه عکس در اماکن مقدسی چون امامزاده سید ابراهیم(ع)، حسینیه، زینبیه اعظم و هیأت ثاراالله زنجان به نمایش گذشته می‌شود.

دبیر آفرین‌واره با بیان اینکه چهار کارگاه عکس و فیلم هم در این برنامه حضور خواهند داشت عنوان کرد: آثار منتخب در آفرین‌واره در قالب یک کتاب نفیس به چاپ می‌رسد و از ۱۱ کشور ایران، لبنان، عربستان، یمن، هندوستان، پاکستان، ترکیه، افغانستان، امارات، بحرین در این آفرین‌واره گرد هم می‌آیند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر