logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۹۰۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر ستاد برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی ماهنشان مطرح کرد:

پیش‌بینی حضور هزار کودک در شیرخوارگان ماهنشان

پیش‌بینی-حضور-هزار-کودک-در-شیرخوارگان-ماهنشان-
دبیر ستاد برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی امسال باشکوه‌تر برگزار خواهد شد گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود یک هزار کودک در این همایش حضور داشته باشند.

محمد آدینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: همایش شیرخوارگان حسینی ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۲ تیر ماه در مصلی امام خمینی (ره) شهر ماهنشان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود یک هزار نفر از مادران سطح شهرستان به همراه کودکان دلبند خود در این مراسم حضور پیدا کنند گفت: بنابر مصوبه جلسه ستاد هماهنگی برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی قرارگاه خواهران این ستاد، متعهد جمع‌آوری نذورات و همچنین پخش منظم پذیرایی در میان عزاداران شده است.

دبیر ستاد برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی خاطر نشان کرد: از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این مراسم می‌توان به مداحی، سخنرانی، غرفه محصولات فرهنگی و کارگاه‌های قصه‌گویی و نقاشی کودکان اشاره کرد.

وی در رابطه با اهمیت برگزاری باشکوه‌تر این همایش بیان کرد: با توجه به اینکه قیام عاشورا فراتر از تمامی ادیان الهی با فطرت و سرشت انسان‌ها سر و کار دارد و نوع ایستادگی حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در برابر ظلم مطلوب تمامی جوامع انسانی است.

آدینه عنوان کرد: با معرفی هر چه بیشتر این قیام اقبال جهانی به آن نیز همه ساله بیشتر می‌شود و از میان تمامی سرگذشت‌های کربلا سرگذشت حضرت علی اصغر (ع) شیرخواره ۶ ماهه حضرت امام حسین (ع) سوزناک‌ترین است و دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

وی تاکید کرد: همین امر سبب شده است که از سال ۱۳۸۲ که اولین سال برگزاری این همایش بوده است هر ساله شاهد گسترده‌تر شدن آن باشیم.

دبیر ستاد برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در رابطه با ظلم‌های عیان رژیم غاصب صهیونیستی در حق کودکان مظلوم فلسطینی گفت: همایش امسال با رویکرد اعلام انزجار جهانی از جنایت‌های این رژیم غاصب کودک‌کش برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری همایش باعث خواهد شد همگان بیش از گذشته یزیدیان زمان را بشناسند و با آنان مرزبندی کنند.

آدینه در رابطه با دستگاه‌های متولی این امر گفت: تمامی دستگاه‌های فرهنگی سطح شهرستان اعم از ستاد نماز جمعه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه ناحیه ماهنشان، اداره تبلیغات اسلامی، اداره آموزش و پرورش شهرستان، شهرداری برگزاری این همایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مسائل مهم امروز تربیت کودکان و نوجوانان است گفت: با در نظر داشتن اینکه امروزه رقبای تربیتی بسیار بیشتر از گذشته است اهمیت آشنایی مادران و کودکان با زوایای آشکار و پنهان قیام عاشورا بیش از پیش روشن است.

دبیر ستاد برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی اذعان کرد: بر تمامی دستگاه‌های فرهنگی فرض است تمامی قوا و نیروی خود را برای معرفی الگوهای تربیتی این قیام به میدان آورند تا از این طریق جایگزین‌های غربی و خطرناک تربیت کنار روند و زمینه برای تربیت نسلی که تمدن نوین اسلامی را رقم خواهند زد مهیا شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر